Vyučující
|
-
Pátek Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Royt Jan, prof. PhDr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
Tématické bloky prezenční části výuky kombinovaného studia: 1. Italské baroko 2. Zaalpské baroko 3. Rané baroko v Českých zemích 4. Vrcholné a pozdní baroko v Českých zemích
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s přehledným vývojem dějin evropského a českého výtvarného umění v období od počátku 17. století do závěru baroka. Důraz je kladen na celkový historický kontext, vybrané umělecké osobnosti i jednotlivé významné lokality a kulturní centra.
Absolvent prokazuje znalosti vývoje umělecké tvorby od počátků barokního slohu do jeho závěru. Je schopen identifikovat a datovat významná umělecká díla a historické stavby, orientuje se v problematice jednotlivých škol, uměleckých center a významných osobností. Má přehled o základních titulech literatury domácí i cizojazyčné.
|
Předpoklady
|
Absolvování kurzu Dějiny výtvarného umění III.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Docházka s max. 3 absencemi, průběžné plnění zadaných úkolů (např. účast na komentovaných prohlídkách výstava a stálých umělecko-historických expozic). Zvládnutí zápočtového testu a ústní zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Dějiny českého výtvarného umění (1790-1890) III.(1, 2).
-
Biegl, R. - Macek, P. - Bachtík, J. Barokní architektura v Čechách. Praha, 2015. ISBN 9788024627366.
-
Fučíková, E. - Bukovinská, B. - Muchka, I. Umění na dvoře Rudolfa II.. Praha, 1991.
-
Huyge, R. a kol. Umění renesance a baroku. Praha, 1970.
-
kol. aut. Baroko. Architektura - Sochařství - Malířství. Praha, 2007.
-
kol. aut. Dějiny českého výtvarného umění II. (1, 2). Praha, 1989.
-
kol. aut. Sláva barokní Čechie - sborník, Stati o umění, kultuře a společnosti 17. a 18. století. Praha, 2001.
-
kol. aut. Umění italské renesance, Architektura - Sochařství - Malířství - Kresba. Praha, 2001.
-
Villari, R. Barokní člověk a jeho svět. Praha, 2003.
|