Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tématické okruhy bloků pro prezenční část výuky kombinovaného studia: 1.Základy digitální fotografie, seznámení s fotografickou technikou. 2. Teoretické seznámení s úpravou fotografií v grafickém editoru 3. Úvod do problematiky zpracování digitálního videa, základy práce s technikou. 4. Možnosti následného zpracování pořízeného záznamu Podkladem pro realizaci kurzu v kombinované formě (resp. její distanční část) jsou studijní materiály, úkoly a komunikační fórum realizované v programu Moodle (http://moodle.ff.ujep.cz/ ). Student zde nalezne jako základní příručku ke studiu metodický list, který mu umožní programovanou přípravu a samostudium, metodický list bude průběžně doplňován o další podpůrné materiály (obrázky, prezentace, soubory testových otázek z probrané látky). Vedle toho budou vybrané problémy a učiva řešeny s vyučujícím formou individuálních konzultací při zpracování zadané seminární práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty jak s teoretickými, tak především s praktickými základy digitální fotografie a digitálního videa. V praktické části bude pozornost věnována na pořízení a následnou editaci digitálních médií. Zvýšená pozornost bude věnována na možnosti využití digitálních médií při dokumentaci kulturního dědictví.
Absolventi kurzu dokážou pořídit a následně zpracovat fotografický a video obraz. Vzhledem k zaměření kurzu využívají získané informace a dovednosti k dokumentaci hmotného kulturního dědictví, a to zejména v oblasti památkové péče, muzejní či archivní praxe. Absolventi dokážou využít znalosti také pro průběžnou dokumentaci a následnou prezentaci výsledků dílčího studijního či vědeckého úkolu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Účast na výuce s max. 3 absencemi, studium literatury, zpracování dokumentace drobné památky formou seminární práce, aktivní účast v diskuzi.
|
Doporučená literatura
|
|