Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tématické okruhy bloků prezenční výuky kombinovaného studia: 1. Stavba jako historický pramen. 2. Pravěk, antika, raně křesťanská architektura. 3. Předrománská a románská architektura. 4. Gotická architektura.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními body a rysy vývoje historické architektury v časovém rozsahu od pravěku po gotiku s důrazem na historický vývoj domácí architektury v obecném kontextu evropského dějinného a kulturního vývoje. Součástí chronologického přehledu vývoje architektury jsou hlavní vývojové rysy, znaky architektury daného slohu a stylu, přehled nejvýznamnějších staveb a stručný historický rámec, ovlivňující vývoj architektury v příslušném časovém úseku.
Student dokáže určit charakteristické rysy historických architektonických slohů a stylů, umí rámcově datovat historickou architekturu, zná základní vývoj architektury od pravěku po pozdní gotiku.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Účast na výuce s max. 3 absencemi, studium literatury, vypracování a přednesení referátu, absolvování písemného zápočtového testu
|
Doporučená literatura
|
-
Koch, W. Evropská architektura. Encyklopedie evropské architektury od antiky po současnost.. Praha, 1998.
-
Kratochvíl, P. a kol. Velké dějiny zemí Koruny české - architektura. Praha, 2009.
-
Kuthan, J. Česká architektura v době posledních Přemyslovců: Města - hrady - kláštery - kostely. Praha, 1994.
-
Líbal, D. Gotická architektura Čech. Praha, 1948.
-
Líbal, D. Katalog gotické architektury v České republice do husitských válek. Praha, 2000.
-
Mencl, V. Česká architektura doby Lucemburské. Praha, 1948.
-
MERHAUTOVÁ, A.-TŘEŠTÍK, D. Románské umění v Čechách a na Moravě. Praha, 1983.
|