Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Na základě připravených materiálů a v rámci individuální, párové i skupinové činnosti bude prováděna analýza základních poznatků k tématu Velké války a vybraných pramenných materiálů (pomník, feldpost, beletrie, popmusic apod.), které rekonstruují záležitosti vojenského i civilního života v období 1914 - 1918, ale také vzpomínání (kulturu vzpomínání, pamět/paměti) na toto období především na území Čech v období 1918 - 2018.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
|
Doporučená literatura
|
-
Jiří Pokorný, Zdeněk Hojda. Pomníky a zapomníky. Praha, 1996. ISBN 80-7185-050-0.
-
Jiří Rak. Zachovej nám, Hospodine Češi v Rakouském císařství 1804?1918. Praha, 2013. ISBN 978-80-87341-15-5.
-
Lubor Maloň. Škola a Velká válka. Přerov, 2014. ISBN 978-80-87190-31-9.
-
Milena Lenderová, Tomáš Jiránek, Martina Halířová. Vše pro dítě! Válečné dětství 1914?1918. Praha, 2015. ISBN 978-80-7432-499-4.
-
Šedivý, I. Češi, české země a velká válka 1914 - 1918. Praha, 2001.
|