Vyučující
|
-
Veselý Martin, doc. Mgr. Ph.D.
-
Koumar Jiří, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah bude konkrétně přizpůsoben typu pramenů, jež si studenti vyberou pro zpracování v rámci závěrečné práce. Hlavní důraz bude kladen na stádia každé vědecké práce, počínaje heuristikou a na uplatnění adekvátní metodiky pro vyhodnocení pramene ve všech požadovaných historických a historiografických souvislostech,.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámení studentů se širokou škálou pramenů k ranému novověku a novověku, využitelných pro zpracování závěrečné bakalářské práce. Důraz je kladen na zodpovědný výběr pramene, respektive pramenů a jejich interpretaci v příslušných historiografických souvislostech. Pro úspěšné, samostatné zpracování vybraného tématu je samozřejmě nutné zvládnout rovněž metodiku diplomatiky a paleografie.
Osvojení si samostatné, kritické práce s prameny a jejich adekvátní interpretace v širších historických souvislostech.
|
Předpoklady
|
K 430, K 431 Pomocné vědy historické I a II
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Průběžná komunikace s pedagogem realizovaná prostřednictvím komunikačního fóra. Na základě jeho pokynů bude předmět ukončen písemnou seminární prací.
|
Doporučená literatura
|
-
Holoušová, D. Diplomové a závěrečné práce.. Olomouc, 2005.
-
Jadwiga Šanderová. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách.. Praha, 2005.
-
Jana Geršlová. Metodologie odborné práce.. Olomouc, 2005.
-
Jana Peterková. Tvorba diplomové práce. Praha, 2011.
-
Josef Bartoš. Metodika a technika historické práce. Olomouc, 1991.
-
Milan Mikuláštík. Komunikační dovednost v praxi.. Praha, 2003.
-
Miloslav Synek, Helena Sedláčková, Hana Vávrová. Jak psát bakalářské, diplomové, doktorské a jiné písemné práce. Praha, 2006.
-
Umberto Eco. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc, 1997.
|