|
Vyučující
|
-
Stellner František, prof. PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Okurka Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Renesance a baroko 2. Evropská reformace, protireformace, ideové proudy 3. Mezinárodní konflikty 4. Absolutismus, revoluce 5. Každodenní život Studující se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámit studující s klíčovými okamžiky evropských a světových dějin v období od nástupu reformace do vypuknutí Velké francouzské revoluce, vývojem kultury a myšlení a ekonomiky. Součástí bude i přehled základních interpretačních postupů současné historiografie.
Po absolvování předmětu bude studující: -umět orientovat se v klíčových událostech evropských a světových dějin v období od reformace po Velkou francouzskou revoluci -chápat širší souvislosti politického, náboženského, sociálního a kulturního vývoje raného novověku -rozlišovat a porovnávat různé historické interpretace významných fenoménů -aplikovat srovnávací a chronologickou analýzu na vybrané historické jevy v rámci evropského i globálního kontextu -rozpoznat základní rysy novověkého myšlení a kultury a porozumět jejich vývoji a dopadu na tehdejší společnost -formulovat vlastní názor na vybrané problémy novověkých dějin na základě pramenů a odborné literatury
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Udělení zápočtu bude podmíněno aktivní účastí na přednáškách a seminářích (diskuze nad texty) a přednesení referátu s prezentací (powerpoint, Prezi).
|
|
Doporučená literatura
|
|