|
Vyučující
|
-
Zábranský Vilém, Mgr. Ph.D.
-
Hrbek Filip, PhDr.
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě zahrnuje tyto témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Modernizace státu ? stavovství a absolutismus 2. Nástup Habsburků na český trůn a první stavovský odboj 3. Náboženská otázka a česká konfese 4. Vybrané kapitoly z historické geografie Evropy a světa 5. Praktické ukázky historickogeografického výzkumu Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných prezenčně, on-line (blue.ujep.cz) či korespondenčně (e-mail).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět si klade za cíl zprostředkovat studentům informace vztahující se k charakteristice a proměně českého státu v předbělohorském období a třicetileté válce (1526-1648) v širším prostoru střední Evropy. Důraz je kladen jak na společenské a politické uspořádání, tak i na náboženský, hospodářský a kulturní vývoj.
Student porozumí základním problémům vývoje českého státu v raném novověku. Student umí charakterizovat specifika týkající se jak společenského uspořádání, tak náboženského prostředí, ekonomické situace. Porozumí rozdílům v rámci uspořádání stavovského státu a jeho proměně v pobělohorském období. Dokáže interpretovat prameny vztahující se proměně společnosti a státu ve sledovaném období.
|
|
Předpoklady
|
České starší dějiny A KHI/BKH12
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Prezentace semestrálního projektu na zvolené téma, zápočtový test.
|
|
Doporučená literatura
|
|