V rámci předmětu doktorandi a doktorandky po konzultaci se školitelem a garantem předmětu zvolí téma, které v širším kontextu vývoje dějin filozofie, vědy a vzdělanosti zpracuje problematiku, která je předmětem jejich doktorského projektu. Výstupem je pak závěrečná písemná práce, která je v průběhu vzniku konzultována a ve finále obhajována před komisí. V rámci druhé části obhajoby musí být prokázána znalost hlavních proudů, směrů, škol a osobností dějin filozofie (s důrazem na filozofii dějin) od antiky po 20. století, včetně dějin české filozofie. Cílem předmětu je prokázat schopnost doktorandů a doktorandek nahlédnout téma doktorské práce v širším kontextu, přičemž předpokladem pro takové uchopení problematiky je orientace v dějinách filozofie, dějinách vědy a vzdělanosti, která je předpokládána a ověřována.
Viz profil absolventa
|
-
BURKE, P. Spolenost a vědění II. Praha, 2013.
-
BURKE, P. Spolenost a vědění I. Praha, 2007.
-
CORETH, E. - EHLER, P. - HAEFFNER, G. - RICKEN, F. Filosofie 20. století. Olomouc, 2006.
-
CORETH, E. - EHLER, P. - SCHMIDT, J. Filosofie 19. století. Olomouc, 2003.
-
CORETH, E. - SCHONDORF, H. Filosofie 17. a 18. století. Olomouc, 2002.
-
HAVELKA, M. Dějiny a smysl. Praha, 2001.
-
HEINZMANN, R. Středověká filosofie. Olomouc, 2000.
-
HOLZBACHOVÁ, I. Filosofie dějin. Problémy a perspektivy. Brno, 2004.
-
HORYNA, B. Filosofie posledních let před koncem filosofie. Praha, 1998.
-
PATOČKA, J. Kacířské eseje o filosofii dějiny. Praha, 1990.
-
PIEPER, J. Scholastika. Osobnosti a náměty středověké filosofie. Praha, 1993.
-
RICKEN, F. Antická filosofie. Olomouc, 1999.
-
VERNANT, J.-P. POčátky řeckého myšlení. Praha, 1993.
|