Název předmětu | PVK Umění a architektura saské renesance v severozápadních Čechách |
---|---|
Kód předmětu | KHI/0655 |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Úvodní přednáška k problematice stylu tzv. Saské renesance 2. Albrecht Dürer 3. Lucas Cranach starší 4. Vybraní umělci a díla z českého okruhu s návazností na Dürera a Cranacha. 5. Exkurze do Národní Galerie Šternberský palác 6. Typologie sochařských děl okruhu tzv. Saské renesance 7. Náhrobníky a epitafy 8. Křtitelnice a kazatelny 9. Exkurze do kostela Nanebevzetí Panny Marie v Mostě 10. Úvod do problematiky architektury stylu tzv. Saské renesance historie bádání 11. Benedikt Ried a Arnold Vestfálský 12. kostel Narození Panny Marie v Benešově n. Pl., kostel sv. Jakuba Většího ve Svádově 13. kostel sv. Václava ve Valtířově, kostel sv. Anny v Krupce 14. Exkurze do kostela sv. Floriána v Krásném Březně
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Výstupy z učení |
Cílem kurzu je seznámit posluchače se základní problematikou umělecké a architektonické produkce stylu tzv. Saské renesance se zaměřením na region severozápadních Čech na vybraných příkladech uměleckých děl, umělců a historických staveb.
Absolvent umí definovat pojem saská renesance, dokáže jej zasadit do kontextu uměleckých a stavebních dějin regionu a Čech, dokáže definovat určující znaky příslušných děl |
Předpoklady |
x
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Esej, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Podmínkou splnění kurzu a dosažení zápočtu je pravidelná docházka, absolvování alespoň dvou exkurzí a vypracování referátu s rozborem jednoho vybraného uměleckého díla ze studovaného tématu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Kulturně historická regionalistika (A) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství historie pro střední školy (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Kulturní historie (A14) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství historie pro střední školy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie (jednooborové) (A14) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství historie pro střední školy (jednooborové) (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |