1. Úvod do počítačové grafiky, její využití v geografii; barva a písmo v informační společnosti. 2. Práce s daty počítačové grafiky; datové grafické formáty (od BMP k JPEG, vektorové formáty), převod dat mezi jednotlivými aplikacemi. 3. Rozdíly mezi geoinformačními systémy a s grafikou pracujícími aplikacemi. 4. Beziérovy křivky. 5. Skenování předloh. 6. Úprava a práce s rastrovým obrazem (např. Adobe Photoshop, Corel Photo-Paint). 7. Poloautomatická vektorizace rastrových předloh (např. Corel Trace). 8. Tvorba graficky složitějších prvků vektorové grafiky (např. Corel Draw, Adobe Illustrator). 9. Základy teorie funkční typografie. 10. Předtisková a tisková příprava kartografického produktu, 11. DTP (např. Adobe InDesign, QuarkXPress, Adobe Acrobat - datový formát PDF). Pravidla sazby textu a dalších prvků. 12. Samostatná práce na projektu k zápočtu. 14.Prezentace vytištěné verze projektu.
|
-
Časopisy a on-line zdroje Computer Design, Font, Svět tisku, Typo, Typografia.
-
Manuály k programům Corel, Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Adobe Acrobat, QuarkXPress.
-
BERAN, V. Typografický manuál ? učebnice počítačové typografie. Praha, 1999.
-
BLAŽEJ, B. Grafická úprava tiskovin. Praha, 1990.
-
DUSONG, J. L., SIEGWART, F. Typografie: Od olova k počítačům. 1. vyd. Praha: Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 80-7180-296-4.
-
HLAVSA, O. Typografie I., II., III. Praha: SNTL, 1992.
|