Název předmětu | PVK Škola národa, národ ve škole |
---|---|
Kód předmětu | KGER/SNNS |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Němčina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Úvod Škola, národ a stát Školství v meziválečném Československu Multikulturalita a školství Výuka jazyků Výuka historie Školství v nacionálněsocialistické totalitě Specifika Říšské župy Sudety Výuka jazyků Výuka historie Porovnání a závěrečná diskuse
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Seminář se zabývá otázkou školství v multietnické a multikulturní společnosti v českých zemích mezi lety 1918-1945. Tematizované budou především česko-německé vztahy. Centrální otázkou je, zda a jak ovlivňovalo školství česko-německou společnost ve dvou rozdílných politických režimech. Existuje určitá kontinuita mezi demokratickým školním systémem pvní republiky a nacionálněsocialistickým školním vzděláváním zaváděným v podmínkách teroru a války?
- diskuse o multikulturních společenstvích - zacházení s národními stereotypy - rozlišovat mezi totalitou a demokracií ve školském prostředí - diskutovat o problematice jazykové výuky historie - kritické zamyšlení nad kontinuitou a diskontinuitou ve školství - práce s historickými prameny - aktivní sledování přednášky v němčině - zlepšení komunikativní kompetence v NJ |
Předpoklady |
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast a ústní shrnutí jednoho tématu |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Interkulturní germanistika (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |