Předmět: Rozšiřující seminář literární II

« Zpět
Název předmětu Rozšiřující seminář literární II
Kód předmětu KGER/RS2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jičínská Veronika, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.-2. Theodor Storm: Immensee 3.-4. Gottfried Keller: Romeo und Julia auf dem Dorfe 5.-6. Gerhart Hauptmann: Bahnwärter Thiel 7.-8. Arthur Schnitzler: Leutnant Gustl 9.-10. Stefan Zweig: Der Amokläufer 11.-12. Hermann Hesse: Der Steppenwolf 13.-14. Franz Kafka: Gib's auf!

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem kurzu je prohloubení znalostí studujících o významných literárních dílech německy psané literatury v období od 1848 do 1945 a rozvíjení jejich schopnosti tato díla analyzovat a adekvátně interpretovat. Prohloubení spočívá v poučeném čtení primární literatury, reprezentující příslušnou literární epochu, tendenci nebo významného autora, a následně v aplikaci získaných znalostí literárně historického kontextu a literárněvědné terminologie na konkrétní literární dílo. Důraz bude přitom kladen na rozvíjení analytického myšlení při interpretaci literárního díla v ústní i písemné formě na základě studia sekundární literatury. Akcentovány budou především epické formy (novela, povídka, román a podobenství).
V rámci kurzu si studující prohloubí své znalosti o významných literárních dílech německy psané literatury v období od roku 1848 do roku 1945. Dále pak budou rozvíjet své schopnosti tato díla na základě četby analyzovat a adekvátně interpretovat, jakož i na nich aplikovat své získané znalosti literárně historického kontextu a literárněvědné terminologie. Kurz rozvíjí dovednost analytického myšlení.
Předpoklady
žádné

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor

Udělení zápočtu za - aktivní účast na semináři - průběžné plnění zadaných úloh - vypracování referátu s ppt prezentací
Doporučená literatura
  • Adler, H. G. Literární tvorba pražské školy = Die Dichtung der Prager Schule. Brno, 2003.
  • Bahr, E. Dějiny německé literatury 3. Praha, 2007.
  • Hauptmann, G. Der Bahnwärter Thiel. Stuttgart, 2017.
  • Hesse, H. Der Steppenwolf. Hollfeld, 2011.
  • Kafka, F. Nachgelassene Schriften und Fragmente 2. Hrsg. v. Jost Schillemeit. Frankfurt/M., 1992.
  • Keller, G. Romeo und Julia auf dem Dorfe. Berlin, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr