Předmět: Praktický jazyk III

« Zpět
Název předmětu Praktický jazyk III
Kód předmětu KGER/PJ3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Obrová Lucie, Mgr.
Obsah předmětu
V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. Základní témata: 1. Všední den, každodennost 2. Jazyk, dialekt, diskuse, druhy komunikace, moderní média 3. Studium, praktikum, zaměstnání Průběžně se procvičují gramatické struktury dle učebnice a potřeb studujících. 4. Spojky andernfalls, folglich, außer wenn apod. a jejich použití 5. Slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami 6. Nominalizace a verbalizace 7. Podmětné věty, předmětné věty

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na předměty Praktický jazyk 1 a 2 a pokračuje v rozvíjení všech jazykových kompetencí na úrovni B2 SERRJ. Předpokládá se zvládnutí lekcí 1-3 učebnice Aspekte neu C1.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí literárnímu textu, psaným i mluveným textům a dialogům obsahujícím idiomatické výrazy - umí napsat úvahu s využitím argumentace, stížnost, novinový článek a psát poznámky v průběhu poslechu a na jejich základě jej interpretovat, - umí se připravit na diskusi na základě vlastních rešerší k tématu.
Předpoklady
Prerekvizita: KGER/PJ1 - Praktický jazyk I KGER/PJ2 - Praktický jazyk II
KGER/PJ1 a zároveň KGER/PJ2

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test

Zápočet za - aktivní účast na seminářích - plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím - včasné odevzdání písemných úkolů (úvaha, stanovisko - úspěšné absolvování zápočtového testu (70 % z celkového počtu bodů)
Doporučená literatura
  • Buscha, A./Szita, S./Raven, S. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau C1/C2. Leipzig, 2013.
  • Dinsel, S./Geiger, S. Großes Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Ismaning, 2009.
  • Koithan, U./Schmitz, H./Sieber, T./Sonntag, R. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Arbeitsbuch mit Audio-CD C1. Stuttgart, 2017.
  • Koithan, U./Schmitz, H./Sieber, T./Sonntag, R. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Lehrbuch C1. Stuttgart, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr