Předmět: PVK Němčina hrou

« Zpět
Název předmětu PVK Němčina hrou
Kód předmětu KGER/NHR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jehličková Jarmila, Mgr.
Obsah předmětu
1. Jazykové hry - jejich klasifikace a cíle 2. Hry motivační 3. Hry intelektuální (k rozvoji paměti, představivosti a pozornosti) 4. Hry sociální a interkulturní 5. Hry k rozvoji řeči I. 6. Hry k rozvoji řeči II. 7. Hry na kontrolu porozumění I. 8. Hry na kontrolu porozumění II. 9. Hry lexikální 10. Hry gramatické 11. Hry dramatické 12. Hry kreativní 13. Hry pohybové 14. Hry deskové

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem kurzu je vedle teoretického poučení o jazykových komunikativních hrách v procesu výuky němčiny na základní a střední škole především následné praktické procvičení vybraných didaktických jazykových her. Hry jsou koncipovány tak, aby byly rozvíjeny všechny čtyři základní řečové dovednosti: poslech s porozuměním, samostatný ústní projev, čtení s porozuměním, samostatný písemný projev. Studující jsou vedeni k samostatným výstupům, k práci s materiály dle vlastního výběru i k tvorbě vlastních didaktických materiálů.
Studující se v rámci kurzu seznámí s postupy využívajícími jazykové hry při osvojování gramatiky, slovní zásoby, při práci s textem a s reáliemi a obohatí si praktické didaktické dovednosti.
Předpoklady
žádné

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Studující samostatně připraví a v rámci skupiny zrealizují soubor čtyř vybraných jazykových her.
Doporučená literatura
  • ANGULO, S. Sprachspiele zu den Adjektiven. 2017.
  • BENITO, J. S./OBERBERGER, C. S./DREKE, M. Spielend Deutsch lernen. Berlin, 1997.
  • DAUVILLIER, Ch./LÉVY-HILLERICH, D. Spiele im Deutschunterricht. München, 2004.
  • PIŠLOVÁ, S. Jazykové hry. Praha, 2016.
  • SPIER, A. Mit Spielen Deutsch lernen. Frankfurt/M., 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr