Předmět: PVK Motivace žáka ve výuce německého jazyka

« Zpět
Název předmětu PVK Motivace žáka ve výuce německého jazyka
Kód předmětu KGER/MOT
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fuková Petra, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.-2. Motivace (druhy motivace, teorie motivace, faktory ovlivňující motivaci žáka) 3.-4. Motivování (model motivování, motivující aktivity ve výuce německého jazyka) 5.-8. Praktická aplikace poznatků o motivaci a motivování do výuky německého jazyka (příprava materiálů, microteaching, následná evaluace)

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
Výstupy z učení
Studující získá základní poznatky o motivaci a motivování žáků, je následně schopen tyto reflektovat a prakticky aplikovat ve výuce německého jazyka.
Studující - orientuje se v problematice motivace a motivování ve výuce německého jazyka, - ovládá základní terminologii této oblasti, - umí získané poznatky reflektovat a aplikovat ve výuce německého jazyka
Předpoklady
žádné

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta

Udělení zápočtu za - aktivní účast v seminářích (min. 70 %) - plnění zadaných úkolů - výstupy ve formě microteachingu - úspěšné absolvování kolokvia či příp. splnění zápočtového testu (min. 70 %).
Doporučená literatura
  • Biel, K. Motivation und Fremdsprachenunterricht. Theorie, Forschung und Praxis. Saarbrücken, 2012.
  • Kleppin, K. Motivation. Nur ein Mythos? (II). Deutsch als Fremdsprache, 39(1), 26-30.. 2002.
  • Riemer, C. Motivation. In W. Hallet, & F. G. Königs (Eds.), Handbuch Fremdsprachendidaktik (s. 168-172). Seelze-Velber, 2010.
  • Riemer, C. Motivierung. In H.-J. Krumm, C. Fandrych, B. Hufeisen, & C. Riemer (Eds.), Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch (s. 1152-1157). Berlin, 2010.
  • Rost-Roth, M. Affektive Variablen / Motivation. In H.-J. Krumm, C. Fandrych, B. Hufeisen, & C. Riemer (Eds.), Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch (s. 876-886). Berlin, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (jednooborové) (A14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -