Předmět: Komplexní reflektivní seminář praxe

« Zpět
Název předmětu Komplexní reflektivní seminář praxe
Kód předmětu KGER/KRSPS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fuková Petra, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na ZŠ I 2. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na ZŠ II 3. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na ZŠ III 4. Náslech na vybrané ZŠ 5. Komplexní vyhodnocení výuky němčiny na ZŠ 6. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na SŠ I 7. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na SŠ II 8. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na SŠ III 9. Náslech na vybrané SŠ 10. Komplexní vyhodnocení výuky němčiny na SŠ 11. Náměty pro zlepšení vlastní pedagogické praxe

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Hlavním cílem předmětu je evaluace vlastní souvislé pedagogické praxe na 2. stupni ZŠ a na SŠ a prokázání schopnosti komplexně a kriticky nazírat na výuku němčiny.
Studující je schopen reflexe i sebereflexe pedagogického působení na ZŠ a SŠ a komplexního, kritického hodnocení výuky němčiny.
Předpoklady
KGER/PPP, KGER/PSPP, KGER/SPPZ, KGER/SPPS

Hodnoticí metody a kritéria
Esej

aktivní účast v seminářích, formou referátu/prezentace představení a evaluace svého působení na ZŠ/SŠ v rámci obou souvislých pedagogických praxí, zhodnocení jejich průběhu, zhodnocení problematiky výuky německého jazyka na daném typu škol, prezentace jedné odučené vyučovací jednotky s ohledem na stanované výchovně-vzdělávací cíle a použité didaktické metody
Doporučená literatura
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc, 2002.
  • Bausch, K.-R. (Hrsg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
  • Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
  • Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
  • Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr