Předmět: Komplexní reflektivní seminář praxe

« Zpět
Název předmětu Komplexní reflektivní seminář praxe
Kód předmětu KGER/KRSP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fuková Petra, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Osnova předmětu: 1.-7. Prezentace a diskuze konceptů vyučovací hodiny NJ, mikro-výstupy 8.-14. Prezentace a diskuze závěrečných reflektivních zpráv z pedagogických praxí

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
Výstupy z učení
Hlavním cílem předmětu je evaluace vlastní souvislé pedagogické praxe na 2. stupni ZŠ a na SŠ a prokázání schopnosti komplexně a kriticky nazírat na výuku němčiny.
Studující - na základě KRAAU, OS KRAAU, Studentského profesního portfolia a realizovaných pedagogických praxí v rámci navazujícího SP reflektuje svůj vlastní rozvoj na cestě stát se učitelem, - ve Studentském profesním portfoliu zpracovává písemnou závěrečnou reflektivní zprávu z pedagogických praxí, kterou následně prezentuje a diskutuje v rámci semináře, - vypracuje koncept vyučovací hodiny NJ, který následně v semináři prezentuje a doplňuje mikro-výstupem z této hodiny, - doplňuje Studentské profesní portfolio (další výukové aktivity, postřehy z diskuzí apod.). V rámci předmětu budou rozvíjeny následující kompetence dle KRAAU: 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 6.1, 6.2, 6.3
Předpoklady
KGER/KPP, KGER/KPSPP, KGER/KSPPZ, KGER/KSPPS

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

Požadavky pro udělení zápočtu: - pravidelná aktivní účast na seminářích, - plnění průběžně zadávaných úkolů, - vypracování závěrečné reflektivní zprávy z realizovaných pedagogických praxí a její prezentace, - microteaching, - vypracování konceptu vyučovací hodiny NJ - vedení Studentského profesního portfolia.
Doporučená literatura
  • Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. 2016.
  • Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání. 2016.
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 2017.
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc, 2002.
  • Bausch, K.-R. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
  • Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
  • Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
  • Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr