Vyučující
|
-
Kvapil Jan, Mgr. Ph.D.
-
Frydrychová Andrea, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předpokládá se zvládnutí lekcí 5.-8. lekce učebnice Aspekte B2. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. Na základě potřeb studujících mohou být akcentovány pouze některé moduly učebnice a využity doplňující a rozšiřující materiály. Základní témata: 1. Věda, výzkum 2. Kultura a umění, historie, osobnosti 3. Životní styl 4. Dějiny, historie, příběhy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na požadovanou vstupní úroveň min. B1 SERR.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí textům z populárně naučné oblasti, recenzi, pozitivnímu i negativnímu hodnocení uměleckého díla, - umí napsat úvahu/stanovisko a neformální dopis/email s argumentací - umí vyhledat a shrnout informace z více zdrojů a na jejich základě přednést referát, argumentovat, polemizovat a prezentovat vlastní názor.
|
Předpoklady
|
Zkoušku z předmětu Komunikativní kompetence II. může studující skládat pouze po získání zápočtů z obou předmětů (Komunikativní kompetence I a II).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Zápočet: Aktivní účast, plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím, odevzdání tří písemných úkolů (úvaha, stanovisko - argumentativní psaní); neformální dopis/email; podklad pro referát/prezentaci, prezentace, zápočtový test (70%). Zkouška: Zkouška má pouze ústní část, student prokáže schopnost vyjadřovat se k tématům běžného života, argumentovat a prezentovat vlastní názor.
|
Doporučená literatura
|
|