Vyučující
|
-
Frydrychová Andrea, Mgr.
-
Fuková Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předpokládá se zvládnutí lekcí 1-4 učebnice Aspekte B2. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. Průběžně se procvičují gramatické struktury dle učebnice a potřeb studujících a práce se slovníkem. 1. Domov, cizina, integrace, interkulturalita 2. Jazyk, komunikace, small talk, studium cizích jazyků, konflikty a konfliktní jednání 3. Studium, povolání, trh práce 4. Soužití a životní styl, mládež, rovnoprávnost, generové aspekty, prevence násilí, bohatství a chudoba V distanční fázi studující samostatně vypracovávají zejména úkoly související se čtením a poslechem s porozuměním a samostatně produkují písemné texty na základě samostudia a pokynů ve studijní opoře, v prezenční fázi se soustředí na ústní produkci, interakci a vyhodnocení textů písemné produkce. Studijní opora: KROVOVÁ, E. (2013): Komunikativní kompetence I. Metodická příručka. Ústí nad Labem: UJEP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na požadovanou vstupní úroveň min. B1 SERR.
Studující " zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, " rozumí detailně textům se známou tematikou a globálně textům z oblasti jazyka odborného, " umí krátce písemně i ústně shrnout hlavní myšlenky textu z oblasti psaného a mluveného obecného jazyka, " umí napsat neformální dopis/email a motivační dopis, " umí použít vhodné jazykové prostředky ke zdvořilostní komunikaci, diskusi, popisu diagramu a sebeprezentaci.
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Aktivní účast, plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím, odevzdání tří písemných úkolů menšího rozsahu (výtah, neformální dopis/email, motivační dopis), úspěšné absolvování zápočtového testu (70%).
|
Doporučená literatura
|
|