Předmět: Jazykové dovednosti I

« Zpět
Název předmětu Jazykové dovednosti I
Kód předmětu KGER/KJAD2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Wozonig Karin, Dr.
  • Frydrychová Andrea, Mgr.
Obsah předmětu
Předpokládá se zvládnutí lekcí 3-5. Aspekte C1. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. 1. Jazyk, dialekt, diskuse, druhy komunikace, moderní média 2. Hospodářství, obchod, podnikání, globalizace 3. Cíle, předsevzetí, společenskopolitická aktivita 4. Příprava na závěrečnou zkoušku V distanční fázi studující samostatně vypracovávají zejména úkoly související se čtením a poslechem s porozuměním a samostatně produkují písemné texty na základě samostudia a pokynů ve studijní opoře, v prezenční fázi se soustředí na ústní produkci, interakci a vyhodnocení textů písemné produkce. Studijní opora: KROVOVÁ, E. (2014): Jazykové dovednosti I. Metodická příručka. Ústí nad Labem: UJEP.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na předměty Komunikativní kompetence I a II. a pokračuje v rozvíjení všech jazykových kompetencí na úrovni B2/C1 SERR.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí delším psaným i mluveným textům na různých stylistických úrovních, - umí napsat strukturovaný odborný text a jasně formulovat své myšlenky a postoje k závažným celospolečenským tématům, - umí zahájit, řídit a ukončit diskusi.
Předpoklady
Komunikativní kompetence I Komunikativní kompetence II Zkoušku z předmětu Jazykové dovednosti II. může studující skládat pouze po získání zápočtů z obou předmětů (Jazykové dovednosti I a II).
KGER/KKOK1 a zároveň KGER/KKOK2

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta

Zápočet: Aktivní účast, plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím, odevzdání dvou písemných úkolů (stanovisko - argumentativní psaní, odborný text), příprava diskusního příspěvku, vedení diskuse. Zkouška: zkouška má písemnou i ústí část (poslech, čtení s porozuměním, písemná produkce, slovní zásoba, gramatika, ústní interakce)
Doporučená literatura
  • dle tématu. dle tématu.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Interkulturní germanistika (A14) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní