Předmět: Jazykové dovednosti I

« Zpět
Název předmětu Jazykové dovednosti I
Kód předmětu KGER/KJAD1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Frydrychová Andrea, Mgr.
  • Liebscher Anne Kathrin
  • Wozonig Karin, Dr.
  • Mühlberg Krejčová Martina
Obsah předmětu
Předpokládá se zvládnutí 9. a 10. lekce učebnice Aspekte B2 a 1. a 2. lekce učebnice Aspekte C1. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. Základní témata: 1. Pocity a emoce 2. Budoucnost, vize 3. Všední den, každodennost 4. Studium, praktikum, zaměstnání V distanční fázi studující samostatně vypracovávají zejména úkoly související se čtením a poslechem s porozuměním a samostatně produkují písemné texty na základě samostudia a pokynů ve studijní opoře, v prezenční fázi se soustředí na ústní produkci, interakci a vyhodnocení textů písemné produkce. Studijní opora: KROVOVÁ, E. (2014): Jazykové dovednosti I. Metodická příručka. Ústí nad Labem: UJEP.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na předměty Komunikativní kompetence I a II. a pokračuje v rozvíjení všech jazykových kompetencí na úrovni B2/C1 SERR.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí literárnímu textu, psaným i mluveným textům a dialogům obsahujícím idiomatické výrazy, - umí napsat úvahu s využitím argumentace, stížnost, novinový článek a psát poznámky v průběhu poslechu a na jejich základě jej interpretovat, - umí se připravit na diskusi na základě vlastních rešerší k tématu.
Předpoklady
Komunikativní kompetence I Komunikativní kompetence II
KGER/KKOK1 a zároveň KGER/KKOK2

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta

Aktivní účast, plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím, odevzdání tří písemných úkolů (úvaha - argumentativní psaní, formální dopis - stížnost, novinový článek, prezentace, zápočtový test (70%).
Doporučená literatura
  • dle tématu. dle tématu.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Interkulturní germanistika (A14) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní