Předmět: Jazykové dovednosti I

« Zpět
Název předmětu Jazykové dovednosti I
Kód předmětu KGER/JAD2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Wozonig Karin, Dr.
  • Frydrychová Andrea, Mgr.
Obsah předmětu
Předpokládá se zvládnutí lekcí 3-5. Aspekte C1. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. 1. Jazyk, dialekt, diskuse, druhy komunikace, moderní média 2. Hospodářství, obchod, podnikání, globalizace 3. Cíle, předsevzetí, společenskopolitická aktivita 4. Příprava na závěrečnou zkoušku

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na předměty Komunikativní kompetence I a II. a pokračuje v rozvíjení všech jazykových kompetencí na úrovni B2/C1 SERR.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí delším psaným i mluveným textům na různých stylistických úrovních, - umí napsat strukturovaný odborný text a jasně formulovat své myšlenky a postoje k závažným celospolečenským tématům, - umí zahájit, řídit a ukončit diskusi.
Předpoklady
Komunikativní kompetence I Komunikativní kompetence II Jazyková cvičení I Jazyková cvičení II Jazyková cvičení III Zkoušku z předmětu Jazykové dovednosti II. může studující skládat pouze po získání zápočtů z obou předmětů (Jazykové dovednosti I a II).
KGER/KOK1 a zároveň KGER/KOK2

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta

Zápočet: Aktivní účast, plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím, odevzdání dvou písemných úkolů (stanovisko - argumentativní psaní, odborný text), příprava diskusního příspěvku, vedení diskuse. Zkouška: zkouška má písemnou i ústí část (poslech, čtení s porozuměním, písemná produkce, slovní zásoba, gramatika, ústní interakce)
Doporučená literatura
  • Bayerlein, O. Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren. Ismaning : Hueber, 2014. ISBN 978-3-19-201003-3.
  • Buchner, P. / Bayerlein, O. Campus Deutsch - Lesen. Ismaning : Hueber, 2013. ISBN 978-3-19-051003-0.
  • Buchner, P. Campus Deutsch - Schreiben. München : Hueber, 2015. ISBN 978-3-19-101003-4.
  • Koithan, U. / Schmitz, H. / Sieber, T. / Sonntag, R / Lösche, R.-P. Aspekte 3 (Lehrbuch+Kursbuch), Teil 1. Stuttgart : Klett.
  • Raindl, M. Campus Deutsch - Hören und Mitchreiben. Ismaning : Hueber, 2014. ISBN 978-3-19-151003-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Interkulturní germanistika (A14) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní