Vyučující
|
-
Wozonig Karin, Dr.
-
Frydrychová Andrea, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předpokládá se zvládnutí lekcí 3-5. Aspekte C1. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. 1. Jazyk, dialekt, diskuse, druhy komunikace, moderní média 2. Hospodářství, obchod, podnikání, globalizace 3. Cíle, předsevzetí, společenskopolitická aktivita 4. Příprava na závěrečnou zkoušku
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na předmět Jazykové dovednosti I a pokračuje v rozvíjení všech jazykových kompetencí na úrovni B2/C1 SERR.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí delším psaným i mluveným textům na různých stylistických úrovních, - umí napsat strukturovaný odborný text a jasně formulovat své myšlenky a postoje k závažným celospolečenským tématům, - umí zahájit, řídit a ukončit diskusi.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence I Komunikativní kompetence II Jazyková cvičení I Jazyková cvičení II Jazyková cvičení III Zkoušku z předmětu Jazykové dovednosti II. může studující skládat pouze po získání zápočtů z obou předmětů (Jazykové dovednosti I a II).
KGER/2KOK1 a zároveň KGER/2KOK2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Zápočet: Aktivní účast, plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím, odevzdání dvou písemných úkolů (stanovisko - argumentativní psaní, odborný text), příprava diskusního příspěvku, vedení diskuse. Zkouška: zkouška má písemnou i ústí část (poslech, čtení s porozuměním, písemná produkce, slovní zásoba, gramatika, ústní interakce)
|
Doporučená literatura
|
-
Bayerlein, O. Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren. Ismaning : Hueber, 2014. ISBN 978-3-19-201003-3.
-
Buchner, P. / Bayerlein, O. Campus Deutsch - Lesen. Ismaning : Hueber, 2013. ISBN 978-3-19-051003-0.
-
Buchner, P. Campus Deutsch - Schreiben. München : Hueber, 2015. ISBN 978-3-19-101003-4.
-
Koithan, U. / Schmitz, H. / Sieber, T. / Sonntag, R / Lösche, R.-P. Aspekte 3 (Lehrbuch+Kursbuch), Teil 1. Stuttgart : Klett.
-
Raindl, M. Campus Deutsch - Hören und Mitchreiben. Ismaning : Hueber, 2014. ISBN 978-3-19-151003-9.
|