Předmět: PVK Vlastivěda a nová média ? rok 1968

« Zpět
Název předmětu PVK Vlastivěda a nová média ? rok 1968
Kód předmětu KGER/0952
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvapil Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do tematiky semináře. 2. Co znamená "vlastivěda" pro kulturní vědy? 3. Co jsou to kulturní interpretační vzorce? 4. Co jsou "nová média" Web 2.0? 5. Vyzkoušení možností kooperativních nástrojů "nových médií". 6. Co znamená "učení"? Konstruktivistické a konektivistické pojetí. 7. Práce na interpretačním vzorci "rok 1968" (skupinová práce: rešerše k dílčím tématům, využití kooperativních nástrojů) 8. Práce na interpretačním vzorci "rok 1968" (skupinová práce: rešerše k dílčím tématům, využití kooperativních nástrojů) 9. Práce na interpretačním vzorci "rok 1968" (skupinová práce: příprava prezentace) 10. Společná prezentace výsledků v Drážďanech (12. ledna 2018).

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem semináře je teoretické prohloubení vlastivědných znalostí a využití nových médií ve výuce cizího jazyka, včetně jejich praktického ověření formou webináře (společný projekt s TU Dresden). Webinář je zaměřen na zpracování kulturních interpretačních vzorců, důležitých pro pochopení německé kultury, konkrétně na příkladu událostí v r. 1968. Při skupinové práci budou využity nástroje on-line-platformy Web 2.0., přičemž způsob práce s těmito webovými nástroji bude v závěru semináře reflektován a vyhodnocen z hlediska využití pro vlastní učební procesy.
Student si v rámci předmětu osvojí a prakticky prohloubí teoretické znalosti ve vztahu k novým médiím; seznámí se s možnostmi webináře on-line-platformy Web 2.0; prohloubí si znalosti a slovní zásobu k tématu (rok 1968); osvojí si principy týmové práce.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Příprava a předvedení prezentace.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Německá filologie v česko-německém interkulturním kontextu (A12) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (jednooborové) (A14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Interkulturní germanistika (A14) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -