Vyučující
|
-
Krovová Eva, Mgr.
-
Pappenhagen Ruth, M.A.
|
Obsah předmětu
|
- obecný vědecký jazyk - dílčí témata, např. argumentace - seminární práce jako počátek vědeckého psaní - analýza vlastních příkladů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz "Vědecké psaní - teoreticky a prakticky" se zabývá teoretickými a praktickými aspekty vědeckého psaní. Využívá při tom poznatky jazykovědného bádání zaměřeného na písemnou odbornou komunikaci relevantní pro vysokoškolské studium a chce najít odpověď na otázku, co je charakteristické pro vědecký styl v němčině. Kurz se věnuje zvláštnostem vědeckého jazyka také prakticky na základě analýzy přinesených seminárních prací účastníků kurzu. Cílem praktické části je zlepšení vyjadřovacích schopností studentů v písemném vědeckém projevu.
Studující - orientuje se v aktuálních problémech česko-saských vztahů - slovem i písmem komunikuje s účastníky debaty - dokáže provést rešerši k určeným tématům - dokáže připravit, zpropagovat a zorganizovat veřejnou debatu
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Udělení zápočtu za: - přípravnou četbu - pravidelnou a aktivní účast (min. 75% docházky) - poskytnutí vlastních seminárních prací pro analýzu v praktické části
|
Doporučená literatura
|
-
Buchner, P. Campus Deutsch - Schreiben. München, 2015.
-
Graefen, G. / Moll, M. Wissenschaftssprache Deutsch: lesen - verstehen - schreiben. Frankfurt/M., 2011.
-
Jahr, S. Uni-Deutsch 1 Wissenschaftsdeutsch. Berlin, 2011.
-
Schäfer, S. / Heinrich, D. Wissenschaftliches Arbeiten an deutschen Universitäten. München, 2010.
-
Sittig, C. Arbeitstechniken Germanistik. Stuttgart, 2014.
|