Předmět: PVK Průběžná pedagogická praxe

« Zpět
Název předmětu PVK Průběžná pedagogická praxe
Kód předmětu KGER/0928
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jehličková Jarmila, Mgr.
  • Lachout Martin, doc. PhDr. MBA, Ph.D.
  • Frydrychová Andrea, Mgr.
Obsah předmětu
1. Úvod, hospitační protokol a příprava na vyučování - zásady pro jejich vypracování 2. Náslech na ZŠ 3. Vyhodnocení náslechové hodiny s návrhy dalšího možného didaktického zpracování probírané látky 4. Náslech na ZŠ s rozšířenou výukou cizích jazyků 5. Vyhodnocení náslechové hodiny s návrhy dalšího možného didaktického zpracování probírané látky 6. Náslech na ZŠ 7. Vyhodnocení náslechové hodiny s návrhy dalšího možného didaktického zpracování probírané látky 8. Náslech na gymnáziu 9. Náslech na odborné SŠ 10. Vyhodnocení náslechových hodin na středních školách s návrhy dalšího možného didaktického zpracování probírané látky 11. Vyhodnocení PVK

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
Výstupy z učení
Cílem kurzu je seznámit studující se zásadami vypracování hospitačního protokolu a vlastní přípravy na vyučovací hodinu, poskytnout studujícím vhled do práce učitele na ZŠ a SŠ, a na základě tohoto je tak připravit na vlastní pedagogickou praxi a budoucí povolání pedagoga.
Studující jsou schopni vyplnit hospitační protokol a reflektovat průběh náslechů jakož i naplnění výchovně-vzdělávacích cílů vyučovacích jednotek, studující dovedou samostatně zformulovat konkrétní výchovně-vzdělávací cíle pro jednotlivé vyučovací hodiny (vlastní i náslechové) a na základě tohoto vypracovat přípravu na vlastní výuku.
Předpoklady
Žádné

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Studující se účastní všech náslechů, vypracuje hospitační protokoly, které předloží ke kontrole, a dále didakticky zpracuje zadané téma coby vyučovací jednotku na určeném typu školy.
Doporučená literatura
  • ? Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava, 2002.
  • Bausch, K.-R. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
  • Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
  • Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Brno, 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (jednooborové) (A14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -