Předmět: Terénní cvičení ze SG

« Zpět
Název předmětu Terénní cvičení ze SG
Kód předmětu KGEO/M219
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Smutná Zdeňka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Sociální geografie a trendy ve výzkumu. 2. Aktuální témata v Ústeckém kraji. 3. Relevantní zdroje dat - sociální sítě, instituce, média. 4. Analýza vybrané destinace 5. Výzkumné metody 6. Příprava výzkumu 7. Příprava výzkumu 8. Sběr dat 9. Sběr dat 10. Vyhodnocení dat 11. Vyhodnocení dat 12. Prezentace výsledků 13. Prezentace výsledků

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Záměrem kurzu je prohloubit sociogeografické (socioekonomické) poznávání na základě studia modelového regionu či lokality především na území Ústeckého kraje ve vazbě na vědecko-výzkumné aktivity pracoviště. Tematické zaměření bude odvislé od řešených projektů, lze ovšem předpokládat orientaci na územní diferenciaci (oblasti vyspělé, zaostávající atd.), význam polohy (exponované, periferní, dostupnost), restrukturalizaci ekonomiky (např. nezaměstnanost, výrobní zóny), funkční využití území (vhodnost, únosnost apod.), životní styl, životní úroveň. Kurz je členěn na část všeobecnou, společně koncipovanou a kontaktní formou zajišťovanou, a konkrétní, řešenou individuálně a distančně.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
- aktivní účast na výuce - aktivní účast na terénních výjezdech - formulace výzkumného záměru, sběr a zpracování dat
Doporučená literatura
  • Boyle, M. Research in action: a guide to best practice in participatory action research. 2012.
  • GIDDENS, A. Sociologie. Praha, Argo, 595 s.. 1999.
  • Hall, M. C. Fieldwork in tourism. Methods, Issues and Reflections.. 2010.
  • HAMPL, M., a kol. Geografická organizace společnosti a transformační procesy v České republice. PF UK, Praha,394 s.. 1997.
  • Cheng, M., Edwards, D. Social media in tourism: a visual analytic approach.. Current Issues in Tourism, 18(11), 1080-1087. 2015.
  • KOPP, Jan. Úvod do regionálního výzkumu. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2001. ISBN 80-7082-762-9..
  • Oldrup, H. H., & Carstensen, T. A. Producing geographical knowledge through visual methods. 2012.
  • Pásková, M. Udržitelnost rozvoje cestovního ruchu. Gaudeamus, Hradec Králové.. 2009.
  • SHEPPARD, E., McMASTER, R. B., (eds.), 2004. Scale and Geographic Inquiry: Nature, Society, and Method. Blackwell, Oxford, 272 s..
  • Toušek, V., Kunc, J., Vystoupil, J. (eds.) . Ekonomická a sociální geografie. MU Brno.. 2008.
  • ZICH, F., 2004. Úvod do sociologického výzkumu. VŠFS, Praha, 116 s..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr