Název předmětu | Přírodní památky UNESCO |
---|---|
Kód předmětu | KGEO/B509 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Institucionální zabezpečení přírodního dědictví UNESCO (důvody volby, realizace zápisů do seznamu, kritéria). 2. Historické aspekty a lokalizační faktory přírodních památek UNESCO. 3. Fyzicko-geografické poměry Evropy (zhodnocení, regiony a problémy). 4. Evropské přírodní památky UNESCO (typologie památek - unikátní přírodní jevy, geomorfologické / fyziografické útvary, ekosystémy a společenstva, přírodní biotopy)- 5. Fyzicko-geografické poměry Asie (zhodnocení, regiony a problémy). 6. Asijské přírodní památky UNESCO (typologie památek - unikátní přírodní jevy, geomorfologické / fyziografické útvary, ekosystémy a společenstva, přírodní biotopy). 7. Fyzicko-geografické poměry Afriky (zhodnocení, regiony a problémy). 8. Africké přírodní památky UNESCO (typologie památek - unikátní přírodní jevy, geomorfologické / fyziografické útvary, ekosystémy a společenstva, přírodní biotopy). 9. Fyzicko-geografické poměry Ameriky (zhodnocení, regiony a problémy). 10. Americké přírodní památky UNESCO (typologie památek - unikátní přírodní jevy, geomorfologické / fyziografické útvary, ekosystémy a společenstva, přírodní biotopy). 11. Fyzicko-geografické poměry Austrálie a Oceánie (zhodnocení, regiony a problémy). 12. Přírodní památky UNESCO Austrálie a Oceánie (typologie památek - unikátní přírodní jevy, geomorfologické / fyziografické útvary, ekosystémy a společenstva, přírodní biotopy). 13. Komparace světového dědictví UNESCO Česka a Slovenska. 14. Památky světového dědictví UNESCO v ohrožení.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Nový kurz regionálně-geografické a fyzicko-geografické povahy je zaměřen na hodnocení lokalizace přírodních památek UNESCO ve světě. Hodnocení je prováděno na základě typologiepřírodních předpokladů makroregionů světa a konkrétního výběru reprezentativních ukázek přírodních typů. Úvodní přednášky seznamují studenty s institucionálním zabezpečením kulturního dědictví a s významem instituce pro zachování přírodní rozmanitosti. Makroregiony světa jsou uvozeny nástinem fyzicko-geografických a nastíněna vazba na příslušné přírodní památky. Ty je diferencovány do příslušných specifických typů, z kterých je vybrán vždy jeden typický reprezentant. Student kurzu získá přehled o přírodnímdědictví světa a o jeho lokalizaci ve vazbě na fyzicko-geografická specifika. Dokáže zhodnotit význam jednotlivých reprezentantů přírodního dědictví pro danou přírodně-geografickou oblast.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (A14) | Kategorie: Geografické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Geografické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (A14) | Kategorie: Geografické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro 2. stupeň základních škol (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro střední školy (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Geografické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Geografické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (A14) | Kategorie: Geografické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro střední školy (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Geografické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Geografické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |