Předmět: Virtuální a rozšířená realita

« Zpět
Název předmětu Virtuální a rozšířená realita
Kód předmětu KGEO/B418
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Meyer Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod (sylabus, požadavky ke splnění předmětu, obsah semináře, ) 2. Teoretické zarámování 3. Využití technologií v praxi 4. Prezentace vybraných technologií 5. Virtuální realita I (3D modely, uživatelské prostředí, komponenty, výrobci) 6. Rozšířená realita I (3D modely, uživatelské prostředí, komponenty) 7. Prezentace konceptu semestrálního projektu 8. Virtuální realita II (praktické ukázky aplikací, funkcionalita) 9. Rozšířená realita II (praktické ukázky aplikací, funkcionalita) 10. Prezentace průběžných výsledků 11. Možnosti využití technologií v rámci geografie 12. Prezentace semestrálních projektů

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Kurz navazuje na předmět B307 a je zaměřen na získání základů v oblasti virtuální a rozšířené reality. Účastníkům kurzu budou vysvětleny základní teoretické principy obou technologií a jejich využití v praxi. Jednotlivé aplikace si účastníci budou moci prakticky vyzkoušet prostřednictvím různých komponentů (Oculus rift, Cardbox, mobilní telefon či tablet). V rámci předmětu účastníci zpracovávají a individuálně konzultují semestrální projekt ve výši min. 10 hodin.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast na hodině, docházka (povoleny 3 absence), zpracování semestrálního projektu na zadané téma dle stanovených požadavků a její závěrečná prezentace.
Doporučená literatura
  • ANDĚL, J., BIČÍK, I., DOSTÁL, P., LIPSKÝ, Z., SHAHNESHIN, S. G. (eds.), 2010. Landscape Modelling. Geographical Space, Transformation and Future Scenarios. Springer Dordrecht, Heidelberg, London, New York, pp. 203.
  • Chopra, I. Google SketchUpForDummies. 2007.
  • ORŠULÁK, T., PACINA, J., 2012. 3D modelování a virtuální realita. UJEP, Ústí nad Labem..
  • Pokorný, P. Blender: Naučte se 3D grafiku. Praha, 2006. ISBN 80-730-0203-5.
  • studijní opory:. Geoinformatika; 3D modelování a virtuální realita; Vybrané geografické přístupy v regionálním rozvoji a územním plánování.
  • Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika, Computer Press, Brno, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr