Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rozbor pedagogické praxe. Požadavky ke zkoušce a státnicím. 2. Současný stav výuky na ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií - rámcové a školní vzdělávací programy, projekt evaluace na ZŠ. 3. Návaznosti a koordinace ostatních výukových předmětů s fyzikou (zejména M, Ch, Bi, prac. vyučování), mezipředmětové vztahy. 4. Skupinové vyučování ve fyzice. 5. Projektové vyučování ve fyzice. 6. Využívání prostředků ICT ve výuce. 7. Fyzika v systému školství u nás a v zahraničí. Učebnice u nás a v zahraničí. Kritéria srovnávání učebnic, alternativní učebnice fyziky. Zahraniční učebnice. 8. Materiální prostředky výuky fyziky. Fyzikální učebna a kabinet. Materiální zajištění výuky ve fyzice (prostory, pomůcky a materiál, údržba, skladování). Bezpečnost práce při výuce fyziky a její zajištění. 9. Aktualizace výuky ve fyzice, oživení a rozšíření výuky. Didaktické přednosti a nedostatky při využívání didaktické techniky. Exkurze. 10. Mikrovýstupy studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurz má připravit příštího učitele pro jeho činnost ve vlastní výuce fyziky. Přednášky a semináře jsou úzce vázány na praktikum školních pokusů. Obsah disciplíny předpokládá dobrý vědomostní základ z odborné fyziky. Vychází z výchovných a vzdělávacích cílů předmětu fyzika, zabývá se mezipředmětovými vazbami, skupinovým a projektovým vyučováním, využíváním prostředků ICT ve fyzice, výukou fyziky v zahraničních školských systémech, materiálním zajištěním výuky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Fenclová, J. Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN, Praha, 1984.
-
Janás, J., Trna, J. Konkrétní didaktika fyziky I. Brno, 1999.
-
Janás, J., Trna, J. Konkrétní didaktika fyziky II. Brno, 2005.
-
Kašpar, E. a kol. Didaktika fyziky. Praha, 1978.
-
Kolektiv autorů. Co by měl žák základní školy umět z fyziky, chemie a přírodopisu, Praha, Pro-metheus. 1998.
|