1. Otázky a jejich význam ve výuce fyziky. Formulace otázek a strukturování souboru otázek. Vedení poznávacího procesu otázkami. Otázky žákovské. Výcvik žáků v kladení otázek. 2. Fyzikální úlohy a jejich třídění. Metody řešení fyzikálních úloh. Etapy řešení úloh. 3. Netradiční úlohy (úlohy typu PISA). Fyzikální olympiáda. 4. Výsledky výuky fyziky a jejich hodnocení. Klasifikace. 5. Ústní a písemná zkouška. Didaktické testy. 6. Experimentální zkouška. 7. Vizuální pomůcky ve výuce fyziky. Didaktické zásady ve výuce fyziky. Princip názornosti a jeho uplatňování ve výuce fyziky. 8. Význam matematického vyjadřování fyzikálních závislostí. Rozvíjení matematického vyjadřování fyzikálních závislostí. 9. Postupy ve vyvozování při vyučování fyzice (indukce, dedukce, idealizace, abstrakce, generalizace, analogie). 10. Instruktáž před pedagogickou praxí.
|
-
Bohuněk, J., Hejnová, E. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha, 2005.
-
Bohuněk, J. Sbírka úloh z fyziky 1., 2., 3. díl. Praha.
-
Fenclová, J. Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN, Praha, 1984.
-
Jáchim, F., Tesař, J. Sbírka úloh z fyziky. 2004.
-
Janás, J., Trna, J. Konkrétní didaktika fyziky I.. Brno, 1999.
-
Janás, J., Trna, J. Konkrétní didaktika fyziky II.. Brno, 2005.
-
Kašpar, E. a kol. Didaktika fyziky. Praha, 1978.
-
Kašpar, E. a kol. Problémové vyučování a problémové úkoly ve fyzice, Praha, SPN. 1982.
-
Kolektiv autorů. Co by měl žák základní školy umět z fyziky, chemie a přírodopisu, Praha, Pro-metheus. 1998.
|