Předmět: Didaktický seminář z fyziky

« Zpět
Název předmětu Didaktický seminář z fyziky
Kód předmětu KFY/KDIDS
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hejnová Eva, RNDr. Ph.D.
  • Králík Jiří, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1) Proč se učit fyziku? Co znamená být dobrým učitelem? Co je dobrá škola? 2) Úloha výuky fyziky ve vzdělávacím systému v ČR i ve světě. Základní školské dokumenty. 3) Úloha motivace žáků ve výuce a vybrané příklady jejího využití ve výuce fyziky. 4) - 5) Metody výuky. 6) - 7) Plánování hodiny a hodnocení výsledků výuky. 8) Stěžejní poznatky ve výuce fyziky. 9) Fyzika v globálních souvislostech.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Zápočet bude udělen na základě docházky, vypracování určených příprav na vyučovací hodinu a mikrovýstupu studenta s předvedením minimálně jednoho žákovského experimentu k vybranému fyzikálnímu tématu.
Doporučená literatura
  • Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál,. 1997.
  • Janás, J., Trna, J. Konkrétní didaktika fyziky I. Brno, 1999.
  • Janás, J., Trna, J. Konkrétní didaktika fyziky II. Brno, 2005.
  • Mazur E. Principles & Practice of Physics. Pearson Education, 2015..
  • Mokrejšová, O. Moderní výuka chemie. Praha: Triton, 2009..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr