Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu, seznámení se s úlohami. 2. Měření hustoty látek 3. Měření viskozity pomocí Höpplerova viskozimetru 4. Určení momentu setrvačnosti 5. Měření rychlosti zvuku pomocí Kundtovy trubice 6. Měření tíhového zrychlení pomocí reverzního kyvadla 7. Měření modulu pružnosti v tahu a ve smyku 8. Určení Poissonovy konstanty vzduchu a měření dutých objemů pomocí komprese plynu 9. Měření rychlosti zvuku 10. Kalorimetrická měření 11. Studium Foucaltova kyvadla 12. - 14. Opravy chybně naměřených úloh, doplnění nenaměřených úloh
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem laboratorního cvičení je seznámit studenty s jednotlivými metodami měření, procvičit a ověřit teoretické znalosti konkrétních fyzikálních dějů, naučit se vyhodnocovat a zpracovávat měření. Posluchači jsou vedeni k tomu, aby pochopili princip daného fyzikálního jevu a znali metody možné realizace. U každé úlohy by měli rozebrat a porovnat možné metody měření a navrhnout optimální postup měření. Studenti při vypracování protokolu z měření určují přesnost měřící metody.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
A.Hlavička. Fyzika pro pedagogické fakulty.
-
Brož, J. a kol. Základy fyzikálních měření I. Praha, 1983.
|