|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Organizační formy výuky fyziky II. (1 /S) Metodika řešení fyzikálních úloh. (2 /S) Konceptuální úlohy. (1 /S) Prekoncepce a miskoncepce ve výuce fyziky. (1 /S) Diagnostika fyzikálních vědomostí. (2 /S) Péče o nadané žáky. (1 /S) Metody a formy výuky: Metoda výuky: přednáška a seminář Formy výuky: frontální výuka - výklad, prezentace, dialogické metody - řízený rozhovor, diskuze, skupinová práce ? kooperativní učení a týmová práce, e-learning - samostudium s využitím LMS (Moodle)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci navrhují výukové strategie zaměřené na rozvoj konceptuálního porozumění, identifikaci a práci s miskoncepcemi a péči o nadané žáky (Kompetence 2.1-2.4, 3.1-3.3, 4.1-4.3, 5.1, 6.1-6.2). Aplikují diagnostické a didaktické metody při řešení fyzikálních úloh (Kompetence 1.1, 1.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ověření naplnění cílů bude ověřeno na základě vypracování seminární práce. Téma seminární práce bude vybráno po dohodě vyučujícího a studenta. Charakter seminární práce bude rešeršní se zahrnutím vlastních zkušeností z náslechů a přímé výuky ve škole, podkladem bude didaktická literatura tuzemská, případně i zahraniční, která je dostupná z internetových databází, případně z knihovních zdrojů.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Slovník školské fyziky.
-
Fenclová. Didaktika jednání a myšlení učitele.
-
Fenclová. Úvod do metodologie didaktiky fyziky.
-
Janás, J., Trna, J. Konkrétní didaktika fyziky I. Brno, 1999.
-
Kašpar a kol. Didaktika fyziky.
-
Lepil, Vachek. Modely a modelování ve výuce fyziky.
-
Mazur, E. Peer Instruction: A User´s Manual. Pearson, 1996..
-
Redish, E. F. Teaching Physics with the Physics Suite CD. Wiley, 2003 (dostupné na.
-
Vachek,J.,Lepil,O. Modelování a modely ve vyučování fyzice, Praha, SPN. Praha, 1980.
|