Vyučující
|
-
Čechmánková Veronika, MgA.
-
Ivanov Nikola, MgA. BcA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Výuka v ateliéru je postavena na vědomí společenské závažnosti reklamní tvorby. Na možnosti kultivovanou prací, oproštěnou od banality, formovat životní styl společnosti, a tak směřovat k výchově samostatných tvůrčích pracovníků, připravených a ochotných promítat vlastní výtvarný styl do zakázkové práce. Zatím co systém praktických cvičení vede studenta po technické stránce k prozkoumávání tvůrčích možností všech mutací záznamové techniky od dírkové komory až k sofistikovanému ateliérovému digitálnímu přístroji, po obsahové stránce bývá zadání úkolů mnohem šířeji zaměřeno, než tomu bylo v předešlých letech, Pozornost je věnována studentově tvorbě a vědomí, jak důležité je najít vazbu mezi realitou a vztahem obsahové stránky. Tomu také odpovídá časová dotace konzultací, kde otázky vyjádření myšlenek v současné době výrazně převažují. Rozvíjením tvůrčích, analytických a kritických schopností i praktických dovedností tak vedení ateliéru usiluje připravit absolventa na dráhu samostatně tvořícího profesionála, vedoucího pracovníka komunikační, resp. reklamní agentury, obrazového editora nakladatelského domu a vydavatelství, či výtvarného koordinátora v orgánech veřejné správy. Zadávané úkoly respektují závažnost sociálního dopadu veřejných komunikací, reklamní a obecně masmediální tvorby, stejně jako nezávislé umělecké činnosti a soustředí se proto na posluchačovu schopnost inovativně, leč obecně srozumitelně formulovat vizuální sdělení formující pozitivním způsobem život a zejména kulturu soudobé společnosti. U tohoto předmětu nelze přesně stanovit témata (osnovu) výuky po jednotlivých týdnech (blocích) výuky, protože se jedná o typ výuky specifický pro umělecké školy. Tento předmět je ateliérovou výukou, která je velmi flexibilní a snaží se postihnout individuální potřeby studentů, a to jak v oblasti teorie, tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu. Znamená to, že v průběhu celého semestru jsou řešena jedinečná aktuální témata (teoretická, technologická) dle toho, jak se vyvíjí postupná realizace jednotlivých projektů v závislosti na konkrétních zadáních. Řešená témata tedy nelze předem striktně stanovit, jelikož krystalizují postupně v průběhu semestru.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
BALDWIN, Gordon. Looking at Photographs, a Guide to Technical Terms. J. P. Getty Museum, Malibu, 2009.
-
Barthes, Roland. Světlá komora. Archa, Bratislava, 1994. ISBN 80-86603-28-8.
-
Barthes, Roland. The Responsibility of Forms. University of California Press, Berkeley and Los Angeles, 1991.
-
Batchen, G. Obraz a diseminace. Za novou historii pro fotografii. AMU Praha, 2017.
-
BOURRIAUD, N. Postprodukce. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
-
Císař, Karel (ed.). Co je to fotografie?. Hermann & synové, Praha, 2004.
-
Dvořák, T. Fotografie, socha, objekt. AMU, 2017.
-
FLORIDI, Luciano. Čtvrtá revoluce. Jak infosféra mění tvář lidské reality.. Karolinum, 2019.
-
FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. Fra, Praha, 2013. ISBN 978-80-86603-79-7.
-
Mirzoeff, N. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012.
-
Navas, E. Art, Media Design, and Postproduction. Open Gidelines on Appropriation and Remix. Routledge, 2018.
-
Sontagová, S. O fotografii. Paseka, 2002.
-
Wells, Liz. Photography: A Critical Introduction.. Taylor and Francis, 2015.
|