Předmět: Concept in Art Practice

« Zpět
Název předmětu Concept in Art Practice
Kód předmětu KFO/837
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Četnost výuky každý akademický rok
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Jobová Tereza, MgA.
  • Thelenová Michaela, doc. Mgr.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
V tomto kurzu se prolíná teoretický výklad s praktickým uchopením umělecké praxe vyvěrající z konceptuálního základu. Teoretická část je zaměřena na komparaci modelových příkladů tvůrčího nakládání s konceptuálním přístupem a výrazem, včetně postkonceptuální či nekonceptuální reflexe, zatímco praktická ověřuje míru pochopení výkladu a inovativní přístup v tvůrčí praxi mladého adepta umění. Doktorand, který studenta během cvičení doprovází, tak de facto plní roli kurátora napomáhajícího s finalizací projektu a s jeho usazením do širšího kontextu; tedy formou zpětného zacyklení do nastaveného teoretického rámce pronesených přednášek. Výstup kurzu má tedy charakter samostatného semestrálního tvůrčího projektu studenta, který vzniká pod kuratelou dvou pedagogů. Finálním výstupem je tedy prezentace projektu, ideálně vytvořeného díla, popř. jeho rozpracovaných návrhů. 1. Moderovaná diskuse nad tématy kurzu. 2.-3. After Hal Foster: The Return of the Real. 4. -5. After Rosalind Krauss: The Optical Unconscious. 6. -7. After Kasper König: The Object of Performance. 8. -9. After Miwon Kwon: One Place After Another 10. -11. After Hito Steyerl: Duty Free Art. 12. Realizační fáze projektů moderovaná a koordinovaná cvičícím pedagogem 13. Prezentace a hodnocení projektů.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. Seminární práce 2. Projekt
Doporučená literatura
  • Bishop, Blaire. Artificial Hells. Participatory art and the politics of spectatorship. Verso, London, 2011.
  • Bourriaud, N. PostProduction. Tranzit Praha, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
  • Bourriaud, Nicolas. Relational Aesthetic. Paris: Les Presse Du Reel, 1998. ISBN 2840660601.
  • Danto, Artur C. After the end of art: contemporary art and the pale of history. Princeton Universtiy Press, Princeton, New Jersey, 1997.
  • Derieux, Florence. Individual Methodology. JRP-Ringier, Zurich, 2007.
  • Foster, Hal. Bad New Days. Art, Criticism, Emergency. Verso, 2017.
  • Foster, Hal. The return of the real:the avant-garde at the end of the century. MIT Press Cambridge, Mass, 1996.
  • Groys, B. Art Power. MIT Press, 2013.
  • König, K. The Object of Performance. American Avant-Garde Since 1970. University of Chicago Press, 1991.
  • Krauss, R. E. The Optical Unconscious. The MIT Press, Cambridge, 1994.
  • Kwon, M. One Place After Another, Site Specific Art and Locational Identity. MIT Press: Cambridge, 2002.
  • Möntmann, N. Current Conflicts, Critique and Collaborations. Black Dog Publishing, 2006.
  • Scott, T. Play and Participation in Contemporary Art Practices. Routledge, 2015.
  • Steyerl, H. Duty Free Art. Art in the Age of Planetary Civil War. Verso, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr