Koncepce předmětu předpokládá, že student magisterského studia disponuje profesními a manuálními zručnostmi, stejně jako teoretickými znalostmi na úrovni absolventa bakalářského stupně a soustřeďuje se proto především na rozšíření specifických dovedností nevyhnutelně nutných jak v náročné profesionální praxi, tak při volné autorské tvorbě. V programu kurzu pro 2. semestr je významně upřednostňováno výtvarné ověřování všech doposud zvládnutých postupů aplikovaných na téma a prezentace fotografického obrazu v on-line prostředí. Výuka je v obou semestrech postavena na kombinaci teoretických úvodů a následných praktických experimentů osvětlujících klíčová témata, respektive modelové tvůrčí postupy. Seminární práce jsou v tomto předmětu orientovány na praktické ověřování získaných poznatků a jejich zařazení mezi posluchačovy praktické dovednosti. 1. Úvod do problematiky letního semestru. 2.-3. Tělo a tvář. 4. -5. Fotografický portrét. 6. -7. Principy tvůrčího uchopení obrazových dat. 8. -9. Strategie on-line prezentace obrazových materiálů - např. PR kampaní, reprodukcí uměleckých děl. 10. Principy web-designu; web-masteringu. 11. -12. Individuální projekty moderované cvičícím pedagogem. 13. Hodnocení seminárních prací.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
-
Albers, Joseph. Interaction of Color, Revised Edition. Yale University Press, 1975.
-
Evening, M. Adobe Photoshop CC for Photographers. Focal Press, 2018.
-
Fraser, B. Murphy, Ch.; Bunting, F. Real World Color Management. Peachpit Press, 2004.
-
Schapiro, Meyer. Words, Script and Pictures (Semiotics of Visual Language). George Braziller, New York, 1996.
-
Stephens, M. The Rise of the Image, the Fall of the Word. Oxford University Press, New York and Oxford, 1998.
-
Sugiyama, K. Desktop Color Handbook 05/06, 07, 08 (A Supplementary reader for ColorEdge). EIZO Nanao Corporation 2005,2007,2008.
-
Van Leeuwen, T.; Jewitt, C. Handbook of Visual Analysis. Sage Publications, London, 2001.
|