Koncepce předmětu předpokládá, že student magisterského studia disponuje profesními a manuálními zručnostmi, stejně jako teoretickými znalostmi na úrovni absolventa bakalářského stupně a soustřeďuje se proto především na rozšíření specifických dovedností nevyhnutelně nutných jak v náročné profesionální praxi, tak při volné autorské tvorbě. V 1. semestru magisterského studia je kurz orientován na problematiku studiové inscenace a soustřeďuje se především na výklad principiálních otázek logistiky ateliérové tvorby, mezi něž patří analýza metod světelné konstrukce, a s tím související otázky primární světelné reality a stylizované světelné reality. Seminární práce jsou v tomto předmětu orientovány na praktické ověřování získaných poznatků a jejich zařazení mezi posluchačovy praktické dovednosti. 1. Úvod do problematiky. 2.-3. Princip primární světelné reality. 4. Principy stylizované světelné reality. 5.-6. Metody profesionálních konvencí. 7. -8. Aktuální přístupy k postprodukci. 9. -10. Materiály a struktury. 11. -12. Tradiční i netradiční zátiší. 13. Hodnocení seminárních prací.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
-
Albers, Joseph. Interaction of Color, Revised Edition. Yale University Press, 1975.
-
Evening, M. Adobe Photoshop CC for Photographers. Focal Press, 2018.
-
Fraser, B. Murphy, Ch.; Bunting, F. Real World Color Management. Peachpit Press, 2004.
-
Judge, A. Mastering Photographic Histograms. The Key to Fine-tuning exposure and better photo editing. Kindle unlimited e-book, 2016.
-
Schapiro, Meyer. Words, Script and Pictures (Semiotics of Visual Language). George Braziller, New York, 1996.
-
Stephens, M. The Rise of the Image, the Fall of the Word. Oxford University Press, New York and Oxford, 1998.
-
Sugiyama, K. Desktop Color Handbook 05/06, 07, 08 (A Supplementary reader for ColorEdge). EIZO Nanao Corporation 2005,2007,2008.
-
Van Leeuwen, T.; Jewitt, C. Handbook of Visual Analysis. Sage Publications, London, 2001.
|