Předmět: Studio and Workshops II

« Zpět
Název předmětu Studio and Workshops II
Kód předmětu KFO/830
Organizační forma výuky Ateliér + Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Četnost výuky každý akademický rok
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hájková Barbora, MgA. DiS.
  • Krupa Martin, MgA. et MgA.
  • Kolečková Zdena, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
The master's degree course focuses on both developing professional skills enabling graduates to compete the hard business of commercial photography, and on developing talents in the sphere of free photographic creation. The course content is based on a supposition that the student has already managed all basic spheres of photography during the bachelor's degree course, and therefore, the programme is especially dedicated to evolving students' personalities - assigned tasks are selected to initiate independent and creative approach to solve them. Moreover, the construction of the education scheme anticipates the graduate's possible future role in a managerial position, such as the art director of advertising or communication agency, the director of a publishing or editing house, an organizer of a visual-sociological research, etc. At the same time, it gives students the ability of basic theoretical reflection of their artistic activity, as well as the ability to interpret and critically review work of other artists.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. Plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. Aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Baldwin, G. Looking at Photographs, a Guide to Technical Terms. J. P. Getty Museum, Malibu, 1991.
  • Barthes, Roland. "The Death of the Author" in. Image, Music, Text. Fontana Press, 1977.
  • Bishop, Claire. Installation art: a critical history. 2005. ISBN 978-1854375186.
  • Bolton, R. (ed.). Contest of Meaning. Critical History of Photography. MIT Press, 1989.
  • Bourriaud, N. Altermodern. Tate, London, 2009.
  • Bourriaud, N. Postproduction. Lukas and Sternberg, 2007.
  • Bourriaud, Nicolas. Relational Aesthetic. Paris: Les Presse Du Reel, 1998. ISBN 2840660601.
  • Bradley, W.; Esche, Ch. (eds.). Art and Social Change. Tate Publishing, London, 2007.
  • BROUGHER, K., MATTIS, O., STRICK, J., WISEMAN, A., ZILCER, J. Visual Music: Synaesthesia in Art and Music Since 1900. London, Thames and Hudson, 2005.
  • Cage, J. Color and Meaning. Berkeley, 2000.
  • Campany, David. Art and Photography. Phaidon Press, 2003.
  • Císař, Karel (ed.). Co je to fotografie?. Hermann & synové, Praha, 2004.
  • Crary, J. Suspensions of Perception (Attention, Spectacle, and Modern Culture). MIT Press, 2001.
  • Danto, A. C. After the end of art: contemporary art and the pale of history. Afterall Books, London, 2014.
  • e-flux. The Internet Does Not Exist. Berlín: Sternberg Press, 2015.
  • e-flux. What is Contemporary Art?. Sternberg Press, Belín, 2010.
  • Green, R. Internet Art. Thames and Hudson, 2004.
  • GUÉRIN, R. Cubase SX Nahrávání, úprava a mixování hudby na počítači. Brno, Computer Press, 2004.
  • HALL, D., FIFER, S., J. Illumination Video: An Essential Guide to Video Art. New York, Aperture, 2005.
  • HEIDEGGER, M. Bytí a čas. Praha, Oikoymenth, 2008.
  • HERZOGENRATH, W., FRIELING, R. 40 year Videoart.de. Ostfildern, Hatje-Cantz, 2006.
  • HESS, R. Essential Blender. Amsterdam, Blender Foundation, 2008.
  • Holly, A., Moxey, K. (edit.). Art Historz, Aesthetics, Visual Studies. Sterling & Francine Art Institute, 2002.
  • Jenkins, H. Textual poachers: Television Fans and Participatory Culture (Studies in Culture and Communication). Routledge, 1992.
  • KUENZLI, E., R. Dada and Surrealist Fim. Boston, The MIT Press, 1996.
  • Lacy, S. (ed.). Mapping the Terrain. New Genre Public Art. Bay Press, Seattle, 1994.
  • Laruelle, F. The Concept of Non Photography. Urbanomic x Sequence Press, 2015.
  • Manovich, L. The Language of New Media. The MIT Press, 2001.
  • Paul, Ch. Digital Art. Thame& Hudson, London, 2003.
  • Pospiszyl, Tomáš (ed.). Před obrazem. Praha, 1998.
  • Rosenblum, Naomi. A World History of Photography. Abaville Press, New York, 1989.
  • Rosenblum, Naomi. A World History of Photography. Abbeville Press, New York, 1989.
  • Squiers, Carol. Over Exposed, Essays on Contemporary Photography. New Press, 1999.
  • Thompson, N. Seeing Power. Art and Activism in the 21 st Century. Melville House, 2014.
  • Tierney, T. Abstract Space: Beneath the Media Surface. Tailor and Francis, 2007.
  • Wallis, Brian; Tucker, Marcia. Art After Modernism, Rethinking Representation. David R. Godine Publisher, 1995.
  • Zuidervaart, Lambert. Art in Public, Politics, Economics and Democrati Culture. Cambridge University Press, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr