Vyučující
|
-
Khatsenka Polina, MgA.
-
Thelenová Michaela, doc. Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cyklus volných prezentací, demonstrací a praktických seminářů, ve kterých se studenti magisterského studia seznamují s novými formami umělecké tvorby. Konkrétní umělecká díla etablovaných umělců (z oblasti nové instalace a nové objektové tvorby, videoartu, digitální fotografie, net-artu apod.) jsou zde analyzována v rovině technologické i teoretické a následně zařazována do aktuálního uměleckého kontextu. Na základě této konfrontace vznikají koncepty studentských uměleckých projektů, v nichž se jejich autoři snaží nabyté vědomosti aplikovat na vlastní tvůrčí výstupy. 1. Nová média prakticky (programy na postprodukci zvuku a videa, 3D programy, zadání praktických úkolů + zadání témat referátů). 2. Další novomediální disciplíny (ASCII, Inforamtion, Light, Glitch, Robotic art, historie, autoři). 3. Další novomediální disciplíny (ASCII, Inforamtion, Light, Glitch, Robotic art, historie, autoři) + Performance a nová média. 4. Novomediální instalace (příklady, umělci, výstavy). 5. Festivaly novomediálního umění (historie vybraných festivalů, zaměření, díla, autoři). 6. 90. léta (nová média především na české výtvarné scéně 1990-1999, přednáška se zaměřuje na kontext doby). 7. 00. léta (nová média především na české výtvarné scéně 2000 -2009, přednáška se zaměřuje na kontext doby). 8. 10. léta (nová média především na české výtvarné scéně 2010-dnes, přednáška se zaměřuje na kontext doby). 9. Řízená diskuze (konzultace praktických výstupů studentů). 10. Řízená diskuze (referáty studentů tematicky zaměřené na novomediální umění). 11. Řízená diskuze (prezentace praktických studentských prací).
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. Projekt 2. Seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Aranda, J.; Wood B. K.; Vidokle A. (ed.). The Internet Does Not Exist. Sternberg Press, 2015.
-
Bühler, Melanie (ed.). Art and the Internet. Black Dog Publishing, 2013.
-
Egenfeldt-Nielsen, S.; Smith, J. H.; Tosca, S. P. Understanding Video Games: The Essential Introduction. Routledge, 2009.
-
Green, R. Internet Art. Thames and Hudson, 2004.
-
Grovier, Kelly. Art since 1989. Thames & Hudson, 2015.
-
Kellerman, Aharon. Geographic Interpretations of the Internet. Springer, Cham, 2016.
-
Kholeif, Omar. Moving Image. The MIT Press, 2015.
-
Kholeif, Omar. You Are Here: Art After the Internet.. Cornerhouse Publications Ltd., 2014. ISBN 978-0-9569571-7-7.
-
Larsen, Lars Bang. Networks. The MIT Press, 2014.
-
Maixnerová, Marie (ed.). #mm net art/ Internetové umění ve virtuálním a fyzickém prostoru. Pastiche Filmz, 2014.
-
Manovich, L. The Language of New Media. The MIT Press, 2001.
-
Möntmann, N. Current Conflicts, Critique and Collaborations. Black Dog Publishing, 2006.
-
Myers, W. Bio Art: Altred Realities. Thames and Hudson, 2015.
-
Paul, Ch. Digital Art. Thames & Hudson, 2015.
-
Perks, S.; Kholeif O. (ed.). Electronic superhighway. Whitechapel Gallery, 2016.
-
Quaranta, Domenico. Beyond New Media Art. LiNK Editions, Brescia, 2013.
-
Quaranta, Domenico. In Your Computer. LiNK Editions, Brescia, 2011.
-
RUSH, M. New Media in Art. Londýn, Thames & Hudson, 2005.
-
Stubbs, Phoeboe (ed.). Art and the Internet. Black Dog Publishing, 2013.
|