Předmět: Metodologický a diplomový seminář I

« Zpět
Název předmětu Metodologický a diplomový seminář I
Kód předmětu KFHS/P504
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fišerová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do psaní diplomové práce - 19.2. 2. Témata a cíle výzkumu ve filosofii a humanitních studiích. Hodnocení vědy z hlediska oborové specializace a interdisciplinarity - originalita, preciznost, přesvědčivost -26.2. 3. Prezentace témat k diplomovým pracím - 4.3.- Macková 4. Metody čtení odborného textu - výklad, kritika, komparace - 11.3. 5. Metody analýzy v empirickém výzkumu (vizualita, diskurz, narace, dotazování), výběr reprezentativního vzorku - 18.3. 6. Prezentace témat k diplomovým pracím - 25.3. - Herianová 7. velikonoce, není výuka 8. Prezentace témat k diplomovým pracím- 8.4. - Růžková 9. Prezentace témat k diplomovým pracím- 15.4. - Konířová 10. Prezentace témat k diplomovým pracím- 22.4. - Ferklová 11. Prezentace témat k diplomovým pracím - 29.4. - Štěbetáková 12. Prezentace témat k diplomovým pracím - 6.5. - Klika 13. Rešerše textových a audiovizuálních zdrojů, bibliografické odkazování, kontrola plagiátorství - 13.5.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je uvést student/ky do pokročilých metod humanitních a sociálních věd především ve vztahu k jejich diplomové práci. Výstupem kursu je kvalitní a promyšlený podklad pro ofiální zadání diplomové práce.
Výstupy z učení: student získá tyto odborné znalosti: Absolvent je schopen zpracovat, odevzdat a obhájit kvalitní diplomovou práci. Umí pracovat metodicky, nikoli nahodile, a orientuje se v problematice metodologie humanitních věd. Dokáže přesně analyzovat a interpretovat texty. Umí vhodně strukturovat celek i jednotlivé kapitoly. Používá bezchybně kritický aparát. Odborně a srozumitelně stylizuje text. Je schopen svůj text obhájit před odborným publikem.
Předpoklady
Nejsou.

Hodnoticí metody a kritéria
Esej, Analýza výkonů studenta

Studenti se pravidelně zúčastňují přednáškové i seminární části kurzu. Zápočet bude udělen za individuální prezentaci strukturovaného projektu k diplomové práci, který vysvětlí: 1. téma výzkumu a jeho proveditelnost 2. zhodnocení dostupných zdrojů 3. formulace výzkumného cíle 4. určení metody čtení a analýzy 5. stanovení vhodné literatury
Doporučená literatura
  • DALY, Ch. An Introduction to Philosophical Methods. Toronto: Broadview Press, 2010. ISBN 978-1551119342.
  • Evans, D., Gruba, P., Zobel, J. How to Write a Better Thesis. New York. 2014.
  • Goodson, P. Becoming an Academic Writer. 50 Exercises for Paced, Productive, and Powerful Writing. Thousand Oaks. 2013.
  • Henning, E., Gravett, S., van Rensburg, W. Finding Your Way in Academic Writing. Pretoria. 2002.
  • KNOBE, J., NICHOLS, Sh. (vyd.). Experimental Philosophy. Oxford, 2008. ISBN 978-0195323269.
  • PICHA, M. Kdyby chyby: epistemologie myšlenkových experimentů. Olomouc, nakladatelství Olomouc, 2011. ISBN 978-80-7182-288-2.
  • VAŠÍČEK, Z. Jak se dělají filosofie. Praha, Triáda, 2012. ISBN 978-80-87256-60-2.
  • Zemach, D. E., Rumisek, L. A. Academic Writing. From Paragraph to Essay. Oxford. 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr