Předmět: Přípravný seminář k souvislé pedagogické praxi na SŠ

« Zpět
Název předmětu Přípravný seminář k souvislé pedagogické praxi na SŠ
Kód předmětu KFHS/P426
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.Kurikulární dokumenty a vzdělávací obor Občanský a společenskovědní základ; 2. Vzdělávací obsah společenskovědních předmětů na středních odborných školách; 3.Vzdělávací obsah Občanského a společenskovědního základu; 4.Didaktické znalosti vzdělávacího obsahu společenskovědních oborů na středních odborných školách; 5.Didaktické znalosti vzdělávacího obsahu Občanský a společenskovědní základ; 6.Didaktická transformace společenskovědních oborů; 7.Didaktická analýza a tematický celek; 8.Vyučovací jednotka a možnosti její organizace; 9.Vyučovací metody a organizační formy práce v oboru; 10.Výstupy studentů a jejich rozbor 11.Výstupy studentů a jejich rozbor 12.Výstupy studentů a jejich rozbor 13.Portfolio k pedagogické praxi, jeho komponenty a vedení v průběhu praxí 14.Pedagogická reflexe a sebereflexe

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Hlavním cílem předmětu je připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi, vybavit je didaktickými znalostmi vzdělávacího obsahu na středních odborných školách a Společenských věd na gymnáziu.
Studenti získají: - didaktické znalosti o vzdělávacím obsahu společenskovědních předmětů na středních odborných školách a Společenských věd na gymnáziu - dovednosti v přípravě tematického celku a vyučovací jednotky - dovednosti ve vedení pedagogického portfolia - dovednosti v provádění pedagogické reflexe a sebereflex
Předpoklady
None

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Pedagogický výstup na semináři a jeho rozbor. Řízený rozhovor nad pedagogickým portfoliem, v němž studenti průběžně plní konkrétní úkoly.
Doporučená literatura
  • Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Praha, 2006.
  • FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011.
  • HAVLÍNOVÁ, I. Didaktické náměty pro výuku občanské výchovy a základů společenských věd. 2014. ISBN 978-80-7290-670-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr