Předmět: Komplexní reflektivní seminář - praxe

« Zpět
Název předmětu Komplexní reflektivní seminář - praxe
Kód předmětu KFHS/P421
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Didaktická rekonstrukce - reflexe hospitační činnosti v rámci pedagogické praxe - 2 hodiny 2. Didaktická rekonstrukce - reflexe výuky - 2 hodiny 3. Reflexe příběhu výuky - rozvoj didaktických znalostí obsahu a pedagogického stylu - 2 hodiny 4. Didaktická rekonstrukce - absolvované spolupráce s učitelem v edukačním procesu - 2 hodiny 5. Zvládnutí edukačního procesu v občanské výchově na 2. stupni ZŠ - 2 hodiny 6. Zvládnutí edukačního procesu v základech společenských věd na SŠ - 2 hodiny 7. Zvládnutí reflexe vlastní pedagogické činnosti - 2 hodiny

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Hlavním cílem předmětu je umožnit studentům reflektovat svou pedagogickou praxi v průběhu studia, na základě srovnání vlastní pedagogické zkušenosti s odbornou literaturou identifikovat vlastní pedagogický styl, své silné i slabé stránky, provádět reflexi vlastní pedagogické činnosti.
- hluboké systematické znalosti pedagogického stylu, didaktického obsahu společenskovědního a občanského vzdělávání na základní i střední škole a na gymnáziu - dovednosti pedagogické reflexe a sebereflexe
Předpoklady
KFHS/P417 - Přípravný seminář pedagogické praxe KFHS/P419 - Souvislá pedagogická praxe ne 2. stupni ZŠ KFHS/P420 - Souvislá pedagogická praxe na SŠ

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

80% účast na seminářích. Kolokvium. Řízený rozhovor nad pedagogickým portfoliem a nad portfolii z pedagogických praxí.
Doporučená literatura
  • Rámcově vzdělávací program pro gymnáziální vzdělávaní. Praha, 2007.
  • Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2013.
  • Belz, H. - Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, 2001.
  • CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994.
  • Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Praha, 2006.
  • Fischer, R. Učíme děti myslset a učit se. Praha, 2011.
  • Havlínová, I. Didaktické náměty pro učitele OV a ZSV.
  • Havlínová, I. Didaktické náměty pro učitele OV a ZSV. Praha, 2014.
  • Kyriacu, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 1996.
  • Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 1998.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr