Předmět: Asistentská pedagogická praxe

« Zpět
Název předmětu Asistentská pedagogická praxe
Kód předmětu KFHS/KBAPP
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konrádová Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Kroupa Daniel, Mgr. Ph.D.
  • Moural Josef, doc. RNDr. CSc.
  • Musil Jan, Mgr. Ph.D.
  • Nitsche Martin, doc. Mgr. Ph.D.
  • Peroutka David, ThLic. Ph.D.
  • Pokorný Vít, Mgr. Ph.D.
  • Řebíková Barbora, Mgr. Ph.D.
  • Šimsa Martin, PhDr. Ph.D.
  • Šmíd Jan, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Tippelt Hynek, Mgr. Ph.D.
  • Hoblík Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Bláha Petr, Mgr. Ph.D.
  • Chotaš Jiří, PhDr. Ing. Ph.D.
  • Kardoš Rudolf, Mgr. Ph.D.
  • Kocian Jiří, prof. PhDr. CSc.
  • Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahové zaměření asistentské pedagogické praxe je na pedagogickou práci s žáky na 2. stupni ZŠ a SŠ. Pomoc učiteli s přípravami na vyučovací hodinu, práci s pomůckami, přípravu školních experimentů apod. Student se bude podílet na individuální i skupinové podpoře žáků během edukačního procesu a při přípravě na výuku.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
Výstupy z učení
Cílem praxe je spolupracovat s učitelem na přímé výchovné a vzdělávací činnosti nejen u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale rovněž pomáhat při komunikaci mezi žáky a mezi žáky a učitelem.
Znalosti a dovednosti v přípravě a vedení výuky pro žáky se speciálními potřebami v rámci daného předmětu.
Předpoklady
žádné

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Řádné absolvování praxe na školském zařízení. Odevzdání elektronické verze portfolia z praxe (IS STAG). Odevzdání hodnocení mentorem praxe (IS STAG).
Doporučená literatura
  • ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky.). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-8082-7.
  • ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Od hospitace k souvislé praxi.). Hradec Králové: Gaudeamus,, 2001.
  • MAŇÁK, J. AJ. Profesionální praktika z pedagogiky.. Brno: Masarykova univerzita,, 1992. ISBN 80-210-0471-1.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. (Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele).. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého,, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
  • ŠTURMA, J. Školní pedagogika - část I.. Hradec Králové: GAUDEAMUS,, 1996. ISBN 80-7041-121-X.
  • ŠVEC, C., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností.. 1. vyd., 1996. ISBN 80-210-1365-6.
  • ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností.. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-87-7.
  • ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování výcviku.. Brno: Masarykova univerzita,, 1998. ISBN 80- 210-1937-9.
  • TVRZOVÁ, I. A KOL. Praxe realizovaná při studiu oboru pedagogika.. Praha, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr