|
Vyučující
|
-
Charvátová Denisa, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Role reklamy ve společnosti 2. Principy reklamy 3. Hodnocení účinnosti reklamy 4. Reklama a rozhlas 5. Reklama a film 6. Reklama a televize 7. Reklama a internet 8. Vnímání barev a metoda šesti klobouků 9. Regulace reklamy 10. Etika a společenská odpovědnost reklamy 11. Reklama před rokem 1989 v Československu 12. Významené osbonosti reklamy: George Gallup, David Ogilvy, Oliviero Toscani 13. Úspěch české reklamy: Baťa, Brusel Expo 58
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět Mediální komunikace a reklama je zaměřen na vhled do oblasti reklamních sdělení. Výklad bude proto nejprve věnován historii a rozvoji reklamy, a to v návaznosti na vývoj jednotlivých médií. Následně kurz seznámí studenty s rolí reklamy ve společnosti, s její regulací, etikou a společenskou odpovědností. Prostoru se dostane i významným osobnostem reklamy české a reklamní stopě.
Student se seznámí s rolí reklamy ve společnosti. Bude schopen porozumět problematice regulace reklamy, etiky a společenské odpovědnosti reklamy. Student je obeznámen s vývojem reklamy.
|
|
Předpoklady
|
nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné ukončení předmětu je vyžadováno následující: 1) Prezentace Hodnoceno zde je: - Dodržení stanového časového limitu; - Způsob odprezentování; - Handout; - Zdroje; - Příprava na diskuzi. Celkem je možné získat až 10 bodů (k možnosti absolvovat kurz je potřeba min. 6 bodů). 2) Aktivní participace v diskuzích (pasivní fyzická přítomnost neznamená získání bodu za aktivitu) Možnost získat až 6 bodů. 3) Seminární práce v rozsahu 4-6 normostran. Podmínka dodržení všech náležitostí odborného textu. Možnost získat až 4 body. Kód odezvdávárny bude sdělen na prvním setkání. Termín prezentací vlastních výzkumů je v druhém bloku setkání, tzn. 21. 3. 2025. Termín odevzdání seminárních prací je do 15. 6. 2025. Pro celkové splnění kurzu je potřeba získat min. 10 bodů, a to s avizovaným minimem z každého okruhu. Jedná se o možný maximální počet bodů, který je možné získat => počet udělených bodů se odvíjí od kvality práce. Termíny jsou závazné a nepřekročitelné. Bez odprezentované práce nelze kurz zakončit.
|
|
Doporučená literatura
|
-
KENNETH, E. CLOW, DONALD BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Praha. ISBN 978-80-251-1769-9.
-
Mc Luhan, M. Jak rozumět médiím. Praha: Odeon, 1991.
-
MC QUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
-
Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2011.
-
Toscani, O. Reklama je navoněná zdechlina, Slovart, 1996.
-
VYSEKLALOVÁ, J. PSYCHOLOGIE REKLAMY. Grada, Praha, 2012, ISBN 978-80-247-4005-8.
|