Předmět: Reflektivní seminář pedagogické praxe

« Zpět
Název předmětu Reflektivní seminář pedagogické praxe
Kód předmětu KFHS/KB377
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Arndt Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Didaktická rekonstrukce - reflexe hospitační činnosti v rámci pedagogické praxe 2. Didaktická rekonstrukce - reflexe výuky a asistentské činnosti 3. Reflexe příběhu výuky - rozvoj didaktických znalostí obsahu 4. Didaktická rekonstrukce - absolvované spolupráce s učitelem v edukačním procesu 5. Zvládnutí edukačního procesu v občanské výchově na 2. stupni ZŠ 6. Zvládnutí edukačního procesu v základech společenských věd na SŠ 7. Zvládnutí reflexe vlastní pedagogické činnosti

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout prostor pro reflexi praxí konaných v rámci bakalářského studia. Studenti zde prezentují své plány, reflektují své schopnosti a dovednosti, které při praxi využívali, diskutují a dostávají zpětnou vazbu od vyučujících a odborníků z praxe.
Po ukončení předmětu je student schopný využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti a dále umí vytvářet činnosti vhodné pro vybranou věkovou skupinu žáků odpovídající zaměření jeho studia.
Předpoklady
KFHS/KB374 - Přípravný seminář k pedagogické praxi KFHS/KBKPP - Klinická pedagogická praxe
KFHS/KB374 a zároveň KFHS/KBKPP

Hodnoticí metody a kritéria
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Řádné absolvování praxe na školském zařízení. Odevzdání elektronické verze portfolia z praxe (IS STAG). Odevzdání hodnocení mentorem praxe (IS STAG).
Doporučená literatura
  • ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky.). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-8082-7.
  • ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Od hospitace k souvislé praxi.). Hradec Králové: Gaudeamus,, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
  • Filová,H.,Šimoník,O.,Švec,V. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996. ISBN 80-210-1365-6.
  • MAŇÁK, J. AJ. Profesionální praktika z pedagogiky.. Brno: Masarykova univerzita,, 1992. ISBN 80-210-0471-1.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. (Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). 1. vyd.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
  • ŠTURMA, J. Školní pedagogika - část I.. Hradec Králové: GAUDEAMUS,, 1996. ISBN 80-7041-121-X.
  • ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností.. Brno: Paido,, 2000. ISBN 80-85931-87- 7.
  • ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování výcviku.. Brno: Masarykova univerzita,, 1998. ISBN 80- 210-1937-9.
  • TVRZOVÁ, I. A KOL. Praxe realizovaná při studiu oboru pedagogika. Praha,, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr