Název předmětu | Přípravný seminář k pedagogické praxi |
---|---|
Kód předmětu | KFHS/KB374 |
Organizační forma výuky | Společná konzultace + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Didaktika oboru v systému pedagogických disciplín 2. Uspořádání učiva vzdělávacích oborů Výchova k občanství (VO) a Občanský a společenskovědní základ (OSZ) v pedagogických dokumentech 3. Specifikum výchovy k občanství a společenských věd 4. Klíčové prvky účinné vyučovací hodiny občanské výchovy a základů společenských věd 5. Didaktická analýza učiva sociologického učiva v rámci VO a OSZ; rozbor ukázkové hodiny 6. Didaktická analýza psychologického učiva v rámci VO a OSZ; rozbor ukázkové hodiny 7. Didaktická analýza politologického a právního učiva v rámci VO a OSZ; rozbor ukázkové hodiny 8. Didaktická analýza ekonomického učiva na základní a střední škole; rozbor ukázkové hodiny 9. Jak učit filosofii? 10. Účinné vyučovací metody a formy práce v hodinách občanské výchovy a základů společenských věd 11. Projekty a programy vhodné pro občanskou výchovu a základy společenských věd 12. Analýza stávajících učebnic a výukových materiálů pro občanskou výchovu a základy společenských věd 13. Portfolio v přípravě učitele na výuku 14. Příprava porfolia pro pedagogickou praxi
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je v obecné části seznámení se školským systémem, základy školské legislativy, kurikulárními dokumenty, organizací a bezpečností práce ve školských zařízeních. V části oborové pak seznámení s didaktickou transformací učiva pro konkrétní stupně škol. Součástí jsou požadavky oborových didaktiků na výstupy z klinické a asistentské praxe. Předmět probíhá současně s Klinickou pedagogickou praxí a reflektuje její průběh.
Obsahové zaměření přípravného semináře k pedagogické praxi vychází z potřeby připravit studenta na klinickou a asistentskou praxi a vybavit jej dostatečně teoretickými základy pro úspěšné vykonání pedagogických praxí. |
Předpoklady |
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast na semináři, formulace a realizace badatelského výzkumu během pedagigicých praxí, závěrečný test |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|