Předmět: Přípravný seminář k souvislé pedagogické praxi na SŠ

« Zpět
Název předmětu Přípravný seminář k souvislé pedagogické praxi na SŠ
Kód předmětu KFHS/K427
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Kurikulární dokumenty a vzdělávací obory Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ; 2. Vzdělávací obsah Výchovy k občanství; 3. Vzdělávací obsah Výchova k občanství; 4. Didaktické znalosti vzdělávacího obsahu oboru Výchova k občanství; 5. Didaktické znalosti vzdělávacího obsahu oboru Výchova k občanství; 6. Didaktická transformace obou společenskovědních oborů do předmětu Občanská výchova; 7. Didaktická analýza a tematický celek; 8. Vyučovací jednotka a možnosti její organizace; 9. Vyučovací metody a organizační formy práce v oboru; 10. Výstupy studentů a jejich rozbor 11. Výstupy studentů a jejich rozbor 26. Výstupy studentů a jejich rozbor 27. Portfolio k pedagogické praxi, jeho komponenty a vedení v průběhu praxí 28. Pedagogická reflexe a sebereflexe

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Hlavním cílem předmětu je připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi, vybavit je didaktickými znalostmi vzdělávacího obsahu Občanské výchovy na základní škole. 15. Kurikulární dokumenty a vzdělávací obory Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ;
Studenti získají: - didaktické znalosti o vzdělávacím obsahu Občanské výchovy na základní škole - dovednosti v přípravě tematického celku a vyučovací jednotky - dovednosti ve vedení pedagogického portfolia - dovednosti v provádění pedagogické reflexe a sebe
Předpoklady
Žádné

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Pedagogický výstup na semináři a jeho rozbor. Řízený rozhovor nad pedagogickým portfoliem, v němž studenti průběžně plní konkrétní úkoly.
Doporučená literatura
  • Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Praha, 2006.
  • FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011.
  • HAVLÍNOVÁ, I. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha, 2014. ISBN 978-7290-670-3.
  • Kyriacu, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2012.
  • Maňák,J., Janík, T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. MU Brno, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr