Předmět: PVK Mediální komunikace a reklama

« Zpět
Název předmětu PVK Mediální komunikace a reklama
Kód předmětu KFHS/B400
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Charvátová Denisa, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Role reklamy ve společnosti 2. Principy reklamy 3. Hodnocení účinnosti reklamy 4. Reklama a rozhlas 5. Reklama a film 6. Reklama a televize 7. Reklama a internet 8. Vnímání barev a metoda šesti klobouků 9. Regulace reklamy 10. Etika a společenská odpovědnost reklamy 11. Reklama před rokem 1989 v Československu 12. Významené osbonosti reklamy: George Gallup, David Ogilvy, Oliviero Toscani 13. Úspěch české reklamy: Baťa, Brusel Expo 58

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
Předmět Mediální komunikace a reklama je zaměřen na vzhled do oblasti reklamních sdělení. Výklad bude proto nejprve věnován historii a rozvoji reklamy, a to v návaznosti na vývoj jednotlivých médií. Následně kurz seznámí studenty s rolí reklamy ve společnosti, s její regulací, etikou a společenskou odpovědností. Prostoru se dostane i významným osobnostem reklamy a české reklamní stopě.
Student se seznámí s rolí reklamy ve společnosti. Bude schopen porozumět problematice regulace reklamy, etiky a společenské odpovědnosti reklamy. Student je obeznámen s vývojem reklamy.
Předpoklady
nejsou

Hodnoticí metody a kritéria
Esej, Analýza výkonů studenta

Pro úspěšné ukončení předmětu je vyžadováno následující: 1) Prezentace Hodnoceno zde je: - Dodržení stanového časového limitu; - Způsob odprezentování; - Handout; - Zdroje; - Příprava na diskuzi. Celkem je možné získat až 10 bodů (k možnosti absolvovat kurz je potřeba min. 6 bodů). 2) Aktivní participace v diskuzích (pasivní fyzická přítomnost neznamená získání bodu za aktivitu) Možnost získat až 6 bodů (pro úspěšné absolvování kurzu jsou potřeba min. 2 body). 3) Seminární práce v rozsahu 4-6 normostran. Podmínka dodržení všech náležitostí odborného textu. Možnost získat až 4 body. Kód odezvdávárny bude sdělen na prvním setkání. Termín zadání témat je do 1. 3. 2024. Termín odevzdání seminárních prací je do 15. 5. 2024. Pro celkové splnění kurzu je potřeba získat min. 12 bodů, a to s avizovaným minimem z každého okruhu. Jedná se o možný maximální počet bodů, který je možné získat => počet udělených bodů se odvíjí od kvality práce. Termíny jsou závazné a nepřekročitelné. Bez odprezentovaného referátu nelze kurz zakončit.
Doporučená literatura
  • JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost.. Portál, Praha, 2007.
  • KENNETH, E. CLOW, DONALD BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Praha. ISBN 978-80-251-1769-9.
  • KOTLER, P. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • Lippmann, W. Public Opinion. New York: Free Press Paperbacks, 1997.
  • McCombs, M. E., Shaw, D. L. The Agenda-Setting Function of Mass Media. 1972.
  • McLUHAN, M. Jak rozumět médiím. Praha: Odeon, 2011.
  • McQuail, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009.
  • Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2011.
  • THOMPSON, J., B. Média a modernita. Praha: Karolinum, 2004.
  • Toscani, O. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996.
  • Trampota, T. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006.
  • Vysekalová,, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr