Předmět: Využití mod. tech. a ter. ger. klientů

« Zpět
Název předmětu Využití mod. tech. a ter. ger. klientů
Kód předmětu KF/MTGF9
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vostrý Michal, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata seminářů: 1.Úvod do etiopatogeneze chorob ve vnitřním lékařství, základní vyšetřovací metody a léčebné postupy ve vnitřním lékařství, obecná symptomatologie - geriatrická specifika. 2.Využití ICT v terapii, ICT jako součást fyzioterapie. 3.Programy vhodné pro fyzioterapeutickou intervenci. 4.ICT u demencí, u Parkinsonovy choroby, u artróz. 5.Praktické využití programů na PC. 6.Praktické využití herní konzole.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout teoretické základy pro fyzioterapii, především znalosti obecných příznaků chorob, seznámit je s vyšetřovacími a léčebnými metodami a dále pak poskytovat speciální znalosti o jednotlivých chorobách a akutních stavech. Zdůrazňuje se význam prevence. Cílem je umožnit studentům získat teoretické podklady týkající se vyšetřovacích metod, klinických příznaků a léčebných metod interních onemocnění, které vhodně doplní o využití moderních technologií v rámci klinické praxe.
Odborné znalosti: Student prokazuje odborné znalosti moderních technologií, které se uplatňují v ergoterapii. V souvislosti s těmito znalostmi student prokazuje odborné znalosti ve využití jednotlivých moderních technologií a jednotlivých programů u nejčastějších diagnóz geriatrických klientů. Odborné dovednosti: Student umí vhodně zvolit intervenční program se zvolenou moderní technologií k jednotlivým diagnózám. Obecné způsobilosti: Student je schopen použít teoretické poznatky vyšetřovacích metod v praxi. Je schopen adekvátně zařadit moderní technologie do fyzioterapeutické intervence.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zápočet: Aktivní účast na výuce, 75% úspěšnost zápočtového testu, samostudium zaměřené na vybranou problematiku seniorů
Doporučená literatura
  • CHROBÁK, L., 2003. Propedeutika vnitřního lékařství. 10.vyd. Grada Publishing, 191 s. ISBN 80-247-0609-3.. ISBN 80-247-0609-3.
  • KLENER, P. a kol., 1996. Základy vnitřního lékařství pro bakalářské studium. 1.vyd. Praha: Vydavatelství Karolinum, 170 s. ISBN 80-7184-121-8.. ISBN 80-7184-121-8.
  • TOPINKOVÁ, E., 2005. Geriatrie pro praxi. Praha: Galén. ISBN 80-7262-365-6.. ISBN 80-7262-365-6.
  • VOSTRÝ, M. a L., DONČEVOVÁ, 2016. Trénování paměti v ergoterapii pomocí herní konzole u lehkého typu demence. In: Sociálno-zdravotnícke spektrum/Social health spectrum, roč. 2016, ISSN 1339-2379.
  • VOSTRÝ, M. a L., DONČEVOVÁ, 2017. Trénování pozornosti a orientace u osob s Alzheimerovou chorobou - lehkého typu, pomocí ICT. In: Rehabilitácia, roč. 54, č. 1, s. 34-50 (80 s.), ISSN 0375-0922..
  • VOSTRÝ, M., PECHAROVÁ, P. a H. KYNŠTOVÁ, 2017. Působnost ergoterapie v rehabilitaci osob s Alzheimerovou chorobou či jinou demencí. In: Zborník abstraktov: VII. Medzinárodný neurorehabilitační kongres Neurorehab, Kúpele Lúčky (ALMIL): Neurorehab, s. 71, ISBN 978-80-971938-4-3.. ISBN 978-80-971938-4-3.
  • VOSTRÝ, M., 2017. Využití testu Purdue Pegboard při testování jemné motoriky u seniorů trpících Alzheimerovou chorobou. In: Sociálno-zdravotnícke spektrum/Social health spectrum, roč. 2017, ISSN 1339-2379..
  • VRUBEL, M., VOSTRÝ, M., a M., VÍTKOVÁ et al., 2016. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II.Brno: Masarykova univerzita, 140 s., ISBN 978-80-210-8468-1.. ISBN 978-80-210-8468-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Fyzioterapie (P19) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní